
След срив на борсите: Доналд Тръмп ще си купи Teslа
На 10 март акциите на пионера в производството на електромобили Tesla поевтиняха с повече от 15%
През декември компаниите се съгласиха да започнат дискусии за обединяване на силите си
Управителният съвет на Nissan подкрепя прекратяването на преговорите за сливане с Honda, но решението за прекратяването им все още не е взето официално от ръководствата на двата японски автомобилни производителя.
Дискусиите се разпаднаха, след като Honda предложи да превърне закъсалия си конкурент в дъщерно дружество вместо обявения през декември план за интегриране в рамките на нов холдинг, предаде АФП, цитирани от БГНЕС.
„Последните условия, поставени от Honda, са неприемливи за Nissan... Това е почти обида“, каза източникът, потвърждавайки информацията, съобщена в японските медии.
„Трябва да се официализира, но по принцип всичко е приключило“, добави източникът.
Nissan е „отворен“ за създаване на други стратегически партньорства в автомобилния или технологичния сектор. Но компанията „трябва да бъде изключително креативна и да обмисли внимателно свързаните с това синергии“.
Защо Nissan и Honda искаха да се слеят?
Намерението на Nissan и Honda да обединят усилията си - създавайки третия по големина автомобилен производител в света - се разглеждаше като опит да се настигнат Tesla и китайските фирми за електрически превозни средства.
Nissan обяви, че ще „определи посока и ще направи съобщение около средата на февруари“, след като в докладите се казваше, че компанията се отказва от преговорите с Honda.
През декември се появиха съобщения, че тайванският гигант в областта на електрониката Foxconn безуспешно се е обърнал към Nissan с молба да закупи мажоритарен дял.
След това се съобщава, че тя е поискала от Renault да продаде 35-процентния си дял в Nissan - стремеж, който е бил спрян преди обявяването на преговорите за сливане.
Бордът на директорите на Nissan се е съгласил да прекрати преговорите на 4 февруари.
Окончателното решение сега е „в ръцете на изпълнителните директори“ на двата производителя, каза източникът.
Припомняме, че през декември компаниите се съгласиха да започнат дискусии за обединяване на силите си, за да създадат третия по големина автомобилен производител в света. Евентуалната сделка се разглежда като опит за настигане на Tesla и китайските фирми за електрически превозни средства.
Главният изпълнителен директор на Honda тогава твърдеше, че това не е опит за спасяване на Nissan, който миналата година обяви съкращаване на хиляди работни места, след като отчете 93% спад на нетната печалба за първото полугодие.
Японската обществена телевизия NHK и други медии съобщиха, че Honda предлага да придобие акциите на Nissan, вместо предишния план за интегриране в рамките на нова холдингова компания.
Но това предложение вероятно ще срещне острата съпротива на Nissan поради опасения за нейната автономност.
Колко струват Honda и Nissan?
Honda, чиято пазарна стойност се определя на от около 7,92 трилиона йени (51,90 милиарда долара) е повече от пет пъти по-голяма от тази на Nissan с 1,44 трилиона йени, беше все по-притеснена за напредъка на по-малкия си съперник по плана за промяна.
Дългосрочният партньор на Nissan, френският производител на автомобили Renault, отваря нов раздел, който ще защитава интересите на групата и нейните заинтересовани страни, каза говорител на групата пред Reuters, добавяйки, че скорошна информация в пресата показва, че все още не е взето решение относно възможния край на преговорите. Renault, която притежава 36% от Nissan, включително 18,7% чрез френски тръст, по-рано заяви, че ще бъде отворена за сливането.
Перспективата сливането да бъде провалено повдига въпроси за това как тежко засегнатият Nissan, който е по средата на план за възстановяване и има за цел да съкрати 9000 служители и 20% от глобалния капацитет, може да преодолее последната си криза без външна помощ.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
На 10 март акциите на пионера в производството на електромобили Tesla поевтиняха с повече от 15%
Сградата ще е с с капацитет от 100 000 места
Пазар на търговски площи в България към края на 2024 г. и прогноза за 2025 г.