1 USD
1.67882 BGN
Петрол
67.38 $/барел
Bitcoin
$118,531.0

Netflix използва AI ефекти, за да намали разходите си

В кой сериал е използван изкуствен интелект?

Netflix официално обяви, че за първи път е използвал генеративен изкуствен интелект (AI) за създаване на визуални ефекти в своя оригинална продукция. Новаторският подход е приложен в аржентинския научнофантастичен сериал "Етернаут", където сцена със срутване на сграда в Буенос Айрес е генерирана с помощта на AI инструменти. По думите на съизпълнителния директор на стрийминг гиганта Тед Сарандос, използването на тази технология е позволило на екипа да завърши сцената десет пъти по-бързо и на значително по-ниска цена в сравнение с традиционните методи, предава BBC. 

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Снимка: Getty Images / iStock

Генеративният AI се използва за създаване на изображения и видеа въз основа на текстови описания, като това намалява нуждата от скъпоструващи декори, екипи и ефекти. Именно заради това "Етернаут" влиза в историята като първия сериал на Netflix, в който финалните кадри с визуални ефекти са създадени изцяло чрез изкуствен интелект. Сарандос подчерта, че за продукция с ограничен бюджет този метод е предоставил възможности, които иначе биха били финансово непостижими.

Снимка: iStock

Макар технологичният пробив да е представен като решение за по-ефективна продукция, използването на AI в киноиндустрията остава силно противоречиво. През 2023 г. темата бе сред водещите в три месечната стачка на синдиката на екранните актьори в Холивуд, който настояваше за регулации и защита на авторските права.

Давиер Юн, съосновател на анимационното студио CraveFX, смята, че интегрирането на AI от Netflix е очаквана стъпка. Технологията, според него, не заменя творчеството, а го допълва, позволявайки на по-малки студиа да постигнат ефекти, сравними с тези от блокбъстъри. За Юн AI е просто още един инструмент, който дава свобода на артистите и ускорява процеса по визуализация.

В основата на този технологичен преход стои и успешното представяне на Netflix. Компанията отчете 16% ръст на приходите през второто тримесечие на 2025 г., достигайки 11 милиарда долара, с печалба от 3,1 милиарда долара значителен скок спрямо 2,1 милиарда година по-рано. Сред двигателите на растежа е и финалният сезон на южнокорейския хит "Играта на калмари", който е гледан над 122 милиона пъти

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM 

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Виж всички предложения от брошурата тук