Изкуствен интелект вече може да определи дали чантата ви Louis Vuitton е фалшива

Създателите на услугата твърдят, че има 99,1% точност

Чудили ли сте се дали чантата Chanel, която сте купили от винтидж прекупвач, е истинска? Благодарение на изкуствения интелект вече може да сте сигурни в това. 

Entrupy е технологична услуга, която използва изкуствен интелект за удостоверяване на автентичността на дизайнерски чанти и маратонки на пазара за препродажба, за да се гарантира, че клиентите купуват истинско нещо, пише Business Insider.

Откакто Entrupy е основана през 2012 г., компанията твърди, че нейната технология за изкуствен интелект е била използвана от стотици прекупвачи на винтидж модни колекции към декември 2020 г., според нейния уебсайт. А интересът към инструмента за изкуствен интелект може да продължи да расте, тъй като предприятията се стремят да се възползват от шумотевицата около изкуствения интелект. 

Понастоящем достъпен само за прекупвачи на луксозни стоки, Entrupy твърди, че инструментът му може да удостоверява автентичността на продукти от луксозни марки като Balenciaga, Burberry, Gucci и Louis Vuitton. Използването на изкуствения интелект може да бъде начин за препродавачите на луксозни стоки да изградят доверие в своите клиенти, които може да са предпазливи да купуват продукти, които не са истински.

"Смисълът на това е да добавим доверие и да го направим проверимо като трета страна", казва в скорошно интервю за Elle Видют Сринивасан, съосновател и главен изпълнителен директор на Entrupy. "Това е потребителят, който има увереността, че това не е просто човек, който казва, че е автентичен, а има и трета страна, която не е инвестирала в транзакцията, която я удостоверява."

Entrupy твърди, че има 99,1% точност

Подновяването на интереса към услугата с изкуствен интелект идва от октомври миналата година, когато TikTok обяви партньорството си с Entrupy, за да идентифицира дали продуктите в новата ѝ платформа за електронна търговия TikTok Shop са фалшиви. Партньорството идва в момент, когато генеративните инструменти за ИИ като ChatGPT на OpenAI завладяха света. 

За да използват автентификатора с изкуствен интелект, потребителите трябва да направят снимки на продукта от всеки възможен ъгъл, след като поставят смартфона си в хардуерното устройство на Entrupy. Устройството има микроскопична леща, за която компанията твърди, че може да увеличи камерата на телефона, за да направи детайлни снимки на характеристики като дизайнерския етикет и материала на продукта.

След това снимките се съпоставят с база данни от милиони снимки на автентични артикули с помощта на алгоритъм с изкуствен интелект. В рамките на няколко минути Entrupy може да се произнесе дали продуктът е истински или не, като според уебсайта на компанията точността е 99,1%. Компанията генерира официален сертификат, който търговците на дребно могат да покажат, ако продуктът се счита за автентичен.

Понастоящем услугата може да удостоверява само големи марки

Въпреки това продуктът не е съвършен: Главният изпълнителен директор на Entrupy заяви пред Elle, че може да удостоверява само аксесоари от големи марки, тъй като те са най-склонни към измами.

 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст