
Revolut е все по-близо до отваряне на своя банка след рекордна печалба от 1 млрд. долара
Общите приходи на компанията са достигнали около 3,9 млрд. долара
Машини заменят изцяло куриерите
Световната верига KFC започна да използва самоуправляващи се превозни средства, които предават храната директно на тротоара. Без шофьор, без контакт, без закъснение – само робот и храна.
Миниатюрните автономни камиончета приличат на смесица между робот и миниван. Те обикалят по улиците на китайски градове и спират на определени точки, където клиенти могат да си поръчат храна чрез мобилно приложение. Системата съчетава изкуствен интелект, GPS навигация и плащане чрез QR код, за да направи поръчката бърза за клиента. Плащането става безконтактно с кода или с вграден терминал – след което специален механизъм отваря вратичка и подава поръчаното меню.
Технологията е разработена съвместно с китайски стартъпи, специализирани в автономни системи и изкуствен интелект, пише Ctpost. Колите разчитат на автоматизирани системи, камери и GPS, за да се движат безопасно сред пешеходци и трафик.
KFC има дългогодишно присъствие в Китай и това е най-големият им пазар извън САЩ. Първите тестове с автономни храни-роботи започват още през 2020 година, а в пикови периоди като пандемията, те се оказват изключително полезни за ограничаване на контактите и поддържане на бизнес активността.
Макар че проектът на KFC е все още е в ограничен мащаб, той се вписва в по-широка тенденция. Световни марки като Domino’s и Pizza Hut също експериментират с роботизирани доставки, но чрез земни дронове. В САЩ, McDonald’s наскоро спря своя експеримент с AI-гласови поръчки на drive-thru, но остана отворен към автоматизацията като цяло.
Самоуправляващите се превозни средства предлагат ясни предимства – намалени разходи за труд, по-кратко време за доставка и повече хигиена и сигурност. Според потребителски мнения в китайските социални мрежи, самоуправляващите коли на KFC се възприемат добре. Хората споделят снимки с „робота“, опитват системата и изразяват задоволство от удобството. Въпреки това не липсват и критики – някои смятат, че преживяването е „студено“ и липсва човешко отношение и има технически бъгове.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Общите приходи на компанията са достигнали около 3,9 млрд. долара
През 2024 г. износът на метали от ЕС възлиза на 19 милиона тона
Европейската комисия разследва съдържанието „SkinnyTok“ за екстремно отслабване