Facebook пуска нов инструмент за справяне с дийпфейк

Технологии

Австралийци изгубиха 43,4 милиона долара зарди дийпфейк снимки на знаменитости

 

След като австраийци изгубиха повече от 43,4 милиона долара заради дийпфейк снимки на знаменитости, Facebook създаде изцяло нов инструмент, който да се бори с измамите в соицалната мрежа. Новият инструмент блокира 8000 страници и 9000 дийпфейк снимки на знаменитости в своите първи шест месеца, съобщава The Guardian. 

Измамите

Снимка: iStock

От януари до август 2024 г. австралийците отчитат 43,4 милиона долара загуби от измами в социалните медии, като близо 30 милиона долара са свързани с фалшиви инвестиционни измами. Meta, компанията майка на Facebook и Instagram, бе изправена пред натиск от страна на политици и регулатори през последните няколко години да се справи с епидемията от измами, включващи дийпфейк изображения на публични личности като Дейвид Кох, Джина Райнхарт, Лари Емдур, Гай Себастиан и други.

Компанията е съденна от минния магнат Андрю Форест заради предполагаемия неуспех на компанията да се справи с измами, използвайки неговия образ.

Новият инструмент

Снимка: istockphoto

Meta обяви, че си партнира с Австралийската борса за финансови престъпления, за да стартира Fraud Intelligence Reciprocal Exchange (Fire), който предоставя специален канал за докладване за измами между Meta и финансовите доставчици на жертвите на измамите. Той позволява на банките директно да докладват известни измами на Meta и също така позволява на Meta да информира всички замесени банки, които е открила на своята платформа.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст