
Производител на сладолед у нас закрива бизнеса си и се мести в Румъния
Фабриката обяви масово съкращение на работници
Meta изправя пред обвинения на Федералната търговска комисия на САЩ
Американската технологична компания "Мета" (Meta) днес се изправя пред обвинения на Федералната търговска комисия на САЩ в съдебна битка, която може да промени пейзажа на социалните медии в страната.
Според Федералната търговска комисия технологичният гигант е придобил мрежата "Инстаграм" (Instagram) и приложението "УотсАп" (WhatsApp), за да смаже възникващата конкуренция и затвърди господстващото си положение на пазара. Ако Meta загуби делото, може да се наложи да продаде Instagram и WhatsApp, пише БТА.
Meta придоби "Инстаграм" през 2012 г. за 1 млрд. долара, а WhatsApp - две години по-късно за 19 млрд. долара.
От федералната комисия твърдят, че не е трябвало сделките да бъдат позволявани, като призовават тези звена на Meta да бъдат отделени.
Компанията, която тогава се казваше "Фейсбук" (Facebook), твърди, че чрез сделките е помогнала за развитието на тези бизнеси, които впоследствие са стигнали до милиарди потребители, като същевременно е била изправена пред значителна конкуренция.
Очаква се по време на процеса във Вашингтон да свидетелстват висши ръководители на компанията, включително изпълнителният директор Марк Зукърбърг и бившият главен оперативен директор Шерил Сандбърг, както и съоснователят на Instagram Кевин Систром, наред с ръководители на конкурентни компании като "ТикТок" (TikTok), "Снап" (Snap) и "ЮТюб" (YouTube), сочи документация по делото.
То бе заведено още по време на първия мандат на президента Доналд Тръмп, а по време на администрацията на президента Байдън претърпя някои промени. Делото започва на фона на широко преосмисляне как законите за защита на конкуренцията в САЩ трябва да се прилагат към цифровите пазари.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Фабриката обяви масово съкращение на работници
Индустрията е оценена на 80 милиарда долара
Целта е да се улесни потребителското сравнение в реално време