
Съдбата на европейския коняк е в ръцете на китайските митници
Китай обяви временни мита до 39% върху някои европейски брандове коняк, но май му се вижда края
Бизнесът трябва да обучи изкуствения интелект и да го използва разумно, казва Никола Минков
За поредна година компанията, работеща в областта на SEO услугите Serpact, прави своя конференция. Фокусът на тазгодишната конференция на Serpact е SEO, AI, електронната търговия и рекламите в Google.
"През последните години всяка година отбелязваме по 20% ръст в електронната търговия, забелязва се и, че има по-значително влияние като процент от БВП за страната. В световен план цифрите са подобни, но зависи вече и от нишата, икономиката на държавата и популацията. Като цяло очакванията са електронната търговия да продължи да расте в много сектори, като бързооборотните стоки, както и фешън индустрията", обяви пред businessnovinite.bg изпълнителния директор на Serpact Никола Минков.
По думите му най-голямото предизвикателство пред електронната търговия е адаптацията и интеграцията към променящата се среда. Това е сериозен процес и най-вече с навлизането на AI, бизнесът трябва да се интегрира сравнително бързо. "Бизнесът трябва да обучи изкуствения интелект, да го адаптира към своята сфера и да го използва разумно, за да има ефект. Тъй като обратното води до дефект, който рефлектира негативно на трафика на уебсайтовете, на електронните магазини и това не е ефективно за никого", казва Минков.
Той е категоричен, че първият важен ключ към успешен бизнес е вниманието към потребителя. "Всеки един потребител ще става все по-ценен и борбата за потребителите ще стана все по-сериозна. Има една неприятна новина в тази посока. Очаква се потребителите да растат, а трафика към сайтовете да намалява. Причината е, че големите платформи като Meta и Google се опитват да затворят този трафик в техните платформи и да не излиза от тях", казва експертът. Според него в това направление бизнесът трябва да се бори с така наречените лоялни програми за клиентите.
Второто важно нещо е адаптацията и персонализацията на съдържание и изживяване на потребителите в техните магазини и сайтове. И на трето място по важност за развиване на бизнеса е да се представят качествени продукти, смята Минков.
Що се отнася до оптимизацията, според него най- голямото предизвикателство е адаптация на така нареченото AI Overiew, което намалява съотношението между търсене и кликове. Това е сериозното предизвикателство в САЩ и ние няма как да пренебрегнем факта, че ще дойде и в Европа. Добрата новина е, че по-малко трафик не означава по-малко поръчки и оборот, добавя още той.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Китай обяви временни мита до 39% върху някои европейски брандове коняк, но май му се вижда края
През останалите години е използван друг механизъм
На какво се дължи увеличението на доходите спрямо 2023 г.