Никола Минков: „Черният петък“ в България вече е по цял месец (ВИДЕО)
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Нов вид тенденция в страната набира популярност
В Китай се наблюдава нарастваща вълна от нов вид професионалисти – домашни любимци, които започват „работен ден“ в специализирани заведения. Джейн Сюе, 27-годишна докторантка от Фуджоу, Югоизточен Китай, изпрати своя двегодишен самоед, ОК, в кучешко кафене за първия му "работен ден". Според Сюе, това е начинът кучето ѝ да има по-разнообразен живот, докато тя и партньорът ѝ са заети през уикендите. В кучешкото кафене ОК има възможност да се социализира с други кучета и да избяга от самотата у дома, споделя собственичката му.
„Чувствам се точно като родителите, които изпращат децата си на училище,“ казва тя в интервю за CNN. И за нея, и за нейния партньор, работата на ОК носи и финансова изгода – намалява нуждата да се пуска климатикът вкъщи през цялото време, което в горещите летни дни на Фуджоу е значителен разход.
Как работят домашните любимци?
Модата домашните любимци да „работят“ става все по-популярна. Подобно на хората, те прекарват деня си в кафенетата, а вечер се връщат при семействата си. Има дори китайска фраза за това явление – „Zhengmaotiaoqian“, или „печелете пари за закуска“. Кафенетата за домашни любимци привличат много посетители, които плащат такса за престой – от 30 до 60 юана, а понякога дори повече.
За Джейн и ОК всичко започнало случайно, когато тя попаднала на обява за кучешко кафене в социалната платформа Xiaohongshu – китайския аналог на Instagram. Веднага се свързала с „работодателя“ и скоро се уговорили за интервю. ОК трябвало да докаже социалните си умения – да покаже, че може да общува с клиенти и други кучета. „Моето ОК е звездата на кафенето!“ с гордост заявява Джейн.
Професионалната „трудност“ при котките
Не всички обаче имат такъв успех. Случаят с 2-годишната котка на име Джан Буер, чийто собственик Син Син е начален учител в Пекин, е различен. С надежда за ново амплоа за своята „прикрепена и добра в мъркането“ котка, Син публикува автобиография на Джан Буер в Xiaohongshu, но все още не е намерила подходящо кафене за него. „Мислех, че собствениците на кафенета ще се свържат с мен, но явно трябва да поема инициативата и аз“, споделя тя с нотка на хумор.
Син казва, че работата би помогнала на котката да изразходва излишната енергия и да „усети вкуса на труда“, защото дните си прекарва предимно в сън и нощно „паркур“ из дома, нарушавайки съня на собствениците си.
Кафенетата за домашни любимци
Популярността на кафенетата за домашни любимци е отражение на нарастващата роля на домашните любимци в китайското общество, където се очаква броят им да надмине този на малките деца. Първото котешко кафене в Китай отваря врати през 2011 г., а днес страната разполага с над 4000 такива заведения, като броят им продължава да се увеличава.
В социалните мрежи китайските собственици на кафенета редовно публикуват обяви за „служители“ – най-често котки и кучета. Например, котешко кафене във Фуджоу публикува оферта за котки със „здрави навици и добър нрав“, с обещание за ежедневни закуски и отстъпка за собствениците.
Тази нова реалност изправя собствениците на домашни любимци пред възможността не само да се погрижат за благосъстоянието на своите четириноги приятели, но и да намалят разходите, като позволят на животните си да „работят“.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб