Мъж живее по 300 дни годишно на круизен кораб, защото му излиза по-евтино от сметките в града
Той е посетил едни и същи дестинации над 70 пъти за две години
Свят
Кой внася най-много алуминий и стомана в САЩ?
Президентът на САЩ Доналд Тръмп каза, че ще въведе нови мита от 25% върху целия внос на стомана и алуминий в САЩ, в допълнение към съществуващите мита върху металите, в друга голяма ескалация на преразглеждането на търговската му политика, съобщава Reuters.
Тръмп, говорейки пред репортери на Air Force One на път за NFL Super Bowl в Ню Орлиънс , каза, че ще обяви новите тарифи за металите в понеделник.Той също така каза, че ще обяви реципрочни тарифи във вторник или сряда, които ще влязат в сила почти веднага, прилагайки ги към всички страни и съответствайки на тарифните ставки, наложени от всяка страна.
Кой внася най-много алуминий и стомана в САЩ?
Квоти
По време на първия си мандат Тръмп наложи мита от 25% върху стоманата и 10% върху алуминия, но по-късно предостави на няколко търговски партньори безмитни изключения, включително Канада, Мексико и Бразилия. Мексико е основен доставчик на алуминиев скрап и алуминиеви сплави.
Бившият президент Джо Байдън по-късно договори споразумения за безмитни квоти с Великобритания, Европейския съюз и Япония. От съобщението на Тръмп не стана ясно какво ще се случи с тези изключения и споразумения за квоти.
Реципрочни мита
Очаква се във вторник или сряда Тръмп да проведе пресконференция, за да даде подробна информация за плана за реципрочни мита. Тръмп отдавна изрязява своето недоволство от това, че тарифите на ЕС върху вноса на автомобили са много по-високи от американската ставка от 2,5%. Той често говори, че Европа „не купува нашите автомобили“, но всяка година изпраща милиони през Атлантическия океан.
По данни на Световната търговска организация среднопретеглената тарифна ставка в САЩ е около 2,2% в сравнение с 12 % за Индия, 6,7% за Бразилия, 5,1% за Виетнам и 2,7% за страните от Европейския съюз.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Той е посетил едни и същи дестинации над 70 пъти за две години
Най-силно увеличение на цените се наблюдава между 2021 и 2022 година
Въпреки сътрудничеството, марките ще останат отделни