
Цените на Shein и Temu ще се повишат заради ново ограничение
Двете компании вече бяха започнали да изграждат складови бази в САЩ, с цел да се адаптират към нарастващите ограничения
Потребители изразяват притеснения, че цените на някои стоки може да поскъпват при извънредни ситуации
Потребителите в Норвегия са свикнали да виждат как цените в супермаркетите се променят буквално пред очите им. На електронните етикети по рафтовете цената на яйца или мляко избледнява, екранът примигва и само за секунди се появява нова сума, пише The Wall Street Journal.
В магазините от веригата REMA 1000, собственост на Reitan, цените могат да се променят до 100 пъти на ден — и дори по-често по празници.
Директорът по ценообразуване в REMA 1000 Партъп Сандху обяснява, че идеята е с едно натискане на бутон да се изравнят или подбият цените на конкуренцията.
„Сваляме цената с десет стотинки, после конкурентите правят същото, и това се превръща в надпревара“, казва той.
Според експерти от бранша, въпрос на време е и американците да започнат да виждат постоянно ценообразуване в супермаркетите.
„Достатъчно е човек да посети Нидерландия или Норвегия. Това е прозорец към бъдещето“, казва Йоанис Стаматопулос, доцент в катедрата по търговски технологии в бизнес училището на Тексаския университет в Остин.
Тази перспектива обаче предизвиква тревога сред американски потребители, които се опасяват, че електронните етикети по рафтовете могат да доведат не само до намаления, но и до внезапно поскъпване — дори до постоянно ценообразуване в реално време, както при тарифите за таксита.
Американски търговци използват електронни етикети от няколко години, но напоследък внедряването им във вериги като Walmart, Kroger и Whole Foods Market привлича особено внимание. Миналата година група сенатори изпрати писмо до компанията Kroger с изразени притеснения, че използването на цифрови ценови етикети може да позволи покачване на цените по време на натоварени часове или при извънредни метеорологични условия.
„Масовото въвеждане на дигитални етикети изглежда като средство, чрез което големите хранителни вериги ще могат да притискат потребителите с цел увеличаване на печалбите“, се казва в писмото, подписано от сенаторите Елизабет Уорън, Боб Кейси и двама сенатори от Демократическата партия.
Някои американски политици вече настояват за ограничаване или дори пълна забрана на електронните ценови етикети. Темата предизвиква сериозен отклик в социалните мрежи, където потребители изразяват притеснения, че цените на определени артикули ще поскъпват около празници, а сладоледът ще струва повече в горещите дни — с други думи, че навлизаме в ерата на "динамичното" поскъпване.
От веригата Kroger уверяват, че нямат намерение да използват електронните етикети за такъв тип ценообразуване.
„Това е отличен начин да спестим време на нашите служители от ръчното етикетиране, така че да се съсредоточат върху обслужването на клиентите. Освен това значително намаляваме количеството хартиени отпадъци“, заяви говорител на компанията.
Whole Foods, която в момента тества дигитални етикети в ограничен брой магазини, също подчертава, че няма планове за въвеждане на гъвкаво ценообразуване.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Двете компании вече бяха започнали да изграждат складови бази в САЩ, с цел да се адаптират към нарастващите ограничения
Това е шести пореден месец с подчертана тенденция на спад в предлагането на работа
Neuralink планира да приложи още осем чипа тази година