1 USD
1.67179 BGN
Петрол
67.01 $/барел
Bitcoin
$119,066.0

След исканията на Тръмп: Coca-Cola официално пуска на пазара нова версия на напитката

Kласическата рецепта няма да бъде променяна, a новата напитка ще бъде отделен продукт

Coca-Cola обяви, че ще пусне нова версия на емблематичната си напитка, която ще бъде произведена с американска тръстикова захар. Решението идва само дни след като президента Доналд Тръмп заяви в социалните мрежи, че е убедил компанията да замени използвания до момента царевичен сироп с високо съдържание на фруктоза. От Coca-Cola обаче поясниха, че класическата рецепта няма да бъде променяна новата напитка ще бъде отделен продукт, създаден като част от стратегията на компанията за по-широко предлагане и иновации, пише CNN. 

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

В рамките на доклада си за приходите във вторник, Coca-Cola обяви, че новият продукт ще бъде част от есенната продуктова линия. Компанията вече използва тръстикова захар в някои пазари най-известният пример е мексиканската Coca-Cola, предпочитана от мнозина заради по-различния ѝ вкус. С новата инициатива Coca-Cola цели да отговори на търсенето на алтернативи и да предложи на потребителите по-голям избор според личните им предпочитания.

Главният изпълнителен директор Джеймс Куинси заяви, че новият продукт има потенциала да се превърне в устойчив избор за много потребители. Той подчерта, че тръстиковата захар вече е част от други напитки на компанията, като някои видове лимонада и кафе. В този контекст, добавянето на нова версия на Coca-Cola, подсладена с тръстикова захар, се разглежда като логична стъпка в отговор на разнообразните вкусове на клиентите.

Коментарите на Тръмп привлякоха вниманието върху състава на безалкохолните напитки и предизвикаха широк обществен дебат. В своя пост той обяви, че Coca-Cola е "се съгласила" с искането му, но реалността е по-нюансирана основната рецепта остава непроменена. Вместо това компанията предприема стратегическа стъпка към разширяване на портфолиото, без да се отказва от икономически по-изгодния царевичен сироп, използван в САЩ от десетилетия.

Снимка: iStock

Спорът около царевичния сироп е дългогодишен и е отново на фокус благодарение на министъра на здравеопазването в администрацията на Тръмп Робърт Ф. Кенеди-младши. Той остро критикува подсладителя, наричайки го формула, която ви прави затлъстели и диабетни“. Привърженик на по-естествени храни, Кенеди е част от усилията за изваждане на изкуствени съставки от американската хранителна система.

Въпреки дебатите, експертите по здравословно хранене остават скептични към смяната на подсладителите като средство за подобряване на общественото здраве. Независимо дали става дума за тръстикова захар или царевичен сироп, прекомерната консумация на захар продължава да е сериозен риск. По-малко захар, а не различна захар“ трябва да бъде фокусът на всяка здравна стратегия, подчертава Ева Грийнтал от Центъра за наука в обществен интерес.

Междувременно PepsiCo, основният конкурент на Coca-Cola, не планира съществени промени в основната си формула. Компанията обаче вече разширява портфолиото си с пребиотични напитки, съдържащи тръстикова захар, както и с нови продукти след придобиването на марката Poppi. Според главния изпълнителен директор Рамон Лагуарта, един от основните проблеми в САЩ е цената на захарта по-висока отколкото в много други държави, което затруднява преминаването към по-естествени съставки.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM 

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации

Виж всички предложения от брошурата тук