Коронацията на крал Чарлз III струва на данъкоплатците 72 млн. паунда
52 % от лондончани не смятат, че коронацията трябва да се плаща от данъкоплатците
Може ли AI да помага на учениците без да възпрепятства растежа им?
Учебната година много скоро ще започне, а заедно с нея ще се завърне и писането на домашни. Много от учениците избират да използват инструментите за изкуствен интелект като средство за по-бързо справяне със зададените задачи. Но доколко е полезно тяхното използване? Докато AI инструменти като ChatGPT могат да помогнат на учениците, които имат затруднения с концентрацията и планирането, прекаленото разчитане на тях може да попречи на когнитивния им растеж, казват изследователите.
За кои ученици е полезно
Използването на изкуствен интелект в класната стая е източник на продължаващ дебат, като преподавателите все още се борят да определят неговата роля и да разработят ефективни методи за използването му.
В някои случаи обаче AI може да бъде особено полезен за ученици, които не могат да се фокусират лесно и трудно задържат вниманието си върху едно нещо за дълго време. Потенциално AI може да помогне за преодоляване на пропуските в представянето на този тип учениците, според ново изследване, съобщава Euronews.
Скорошно проучване, проведено от изследователи от университета в Лунд в Швеция, разглежда как подрастващите ученици възприемат генеративния изкуствен интелект в класната стая. Изследователите откриха, че учениците, които имат по-голяма склонност да използват изкуствен интелект в класната стая, изпитват повече академични трудности като проблеми с фокуса, планирането, емоционалното регулиране и изпълняването на конкретни задачи за определено време.
Проучването
Изследването се основава на две проучвания. Първото проучване включва 385 ученици на възраст от 12 до 16 години от четири основни училища в южна Швеция. Второто се фокусира върху 359 малко по-големи ученици на възраст от 15 до 19 години, които са били записани в същата гимназия.
Проучванията разкриват, че степента на използване на AI chatbots е 14,8% сред по-малките ученици и около 52,6% сред по-големите. Едно възможно обяснение е, че на по-големите по-често се дават сложни задачи и следователно може да използват инструменти с изкуствен интелект за справянето с тези задачи.
Изследователите също така посочват, че двете проучвания са проведени по различно време – „проучване две“ почти година след „проучване едно“, което може да покаже, че през това време използването на AI е станало по-популярно като цяло.
Сред AI чатботовете, ChatGPT е най-често използваният инструмент, като 70% от по-младите ученици и 88,9% от по-големите ученици го използват.
Може ли да помага на учениците, без да възпрепятства растежа им
Според проучването учениците, които са имали проблеми в училище са намерили AI инструментите за особено полезни за изпълнение на задачи.Те е също така използват AI като компенсаторен инструмент за разбиване на сложни задачи или преодоляване на трудности при планирането. Ако инструментите се използват по правилния начин това може да развие много по-добре нужните умения.
Възможните проблеми при постоянното използване на AI
Изследователите предупреждават, че постоянното използване на AI инструменти за писане на домашни крие риск от прекомерно разчитане на тях. Това може да доведе и до намалено развитие на критични когнитивни умения, креативност и критично мислене особено по време на юношеството, което е ключов период за развитието на изпълнителните функции. Технологиите трябва да се използват умерено.
52 % от лондончани не смятат, че коронацията трябва да се плаща от данъкоплатците
Дизайнът се основава на руска междуконтинентална балистична ракета
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса