
Клиентите на Wizz Air вече ще могат да плащат с Revolut
Компаниите анонсираха партньорство
Инвеститор искаше да го превърне във вход за китайските компании в Европа
Международното летище Сиудад Реал в Испания отваря врати през 2009 г., като основното му предназначение е да поеме част от трафика от летището Мадрид Барахас, въпреки че се намира на около 220 километра на юг. Пътническият терминал е проектиран да обслужва 2 милиона пътници годишно и 10, ако планираните разширения бяха завършени.
Въпреки големите очаквания то затвори три години по-късно, тъй като през целия си период на работа остана домакин само на два нискотарифни превозвача Ryanair и Vueling, полетите на единия от които бяха субсидирани от испанското правителство.
Малко след затварянето си летището започна да се руши. След това беше обявенo за продажба на цена от 89 милиона евро, казва Simple Fleeing.
Междувременно нито един инвеститор не пожела да плати исканата сума. Няколко оферти бяха отхвърлени от испанския търговски съд, включително една за 10 000 евро, подадена от консорциум от британски и азиатски инвеститори, които искаха да го превърнат във входна точка за китайски компании за 100 000 пъти по-малко, отколкото струва построяването му.
В крайна сметка летището е продадено за 56,2 милиона евро на компания, наречена Ciudad Real International Airport SL. Летището и неговата единствена писта с дължина 4100 метра е отворено отново през септември 2019 г. Въпреки това така и не се сдоби с редовни пътнически полети. Вместо това се превърна в съоръжение за поддръжка и съхранение по време на COVID-19.
Ирландската компания Direct Aero Services откри база за поддръжка на летището, а испанската фирма Jet Aircraft Services започна да предоставя услуги за демонтаж. През месец май 2020 г. товарни полети пристигнаха от Гуанджоу в Китай, носейки медицинско оборудване за подпомагане на борбата с пандемията.
Докато да бъдеш „летище призрак“ би било лошо за бизнеса в други случаи, наличието на много свободно пространство за съхранение и тихи писти този път не бяха нещо отрицателно, в момент, когато светът се нуждае от места за паркиране на самолетите си.
Поради сухия си климат - и вероятно благоприятната икономика - летището се превърна в едно от предпочитаните места за съхранение на самолети по време на световната здравна криза.
Испански превозвачи като Vueling и Iberia изпратиха самолетите си в Сиудад Реал, за да паркират флотилиите си. Летището обаче дълго време е било „паркинг“ на South African, Aer Lingus, Virgin Atlantic и дори на далечни посетители като хонконгския превозвач Cathay Pacific.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Компаниите анонсираха партньорство
Илон Мъск се е заел с това да открие къде изтичат пари в държавната администрация
78% от водачите на МПС в България използват мобилни устройства по време на шофиране