Приходите от реклама в YouTube падат

Свят

Компанията майка на Google свива наполовина назначаването на нови кадри

Разочароващите резултати на Alphabet, компанията майка на Google, разтревожиха дигиталния медия сектор, пише Ройтерс. Под заплахата от забавяне на световната икономика рекламодателите ограничават разходите си, а това вече се усеща и в забавянето на приходите от реклама на платформата YouTube. Приходите от реклама на стрийминг платформата са тримесечието се свили до 7.07 млрд. долара, спрямо 7.2 милиарда долара спрямо  миналата година.

Снимка: iStock

Слабите резултати разбиха много очаквания, че най-голямата в света платформа за дигитална реклама – Google ще остане силна в отслабващата икономика и засилиха притесненията на Уолстрийт, че инфлацията  ще продължи да вреди рекламните бюджети.

Снимка: facebook.com/Meta

Акциите на Alphabet паднаха с 6,5% в следборсовата търговия, а това поражда притеснения и за други компании в сектора, особено зависещите от реклама платформи като Meta. Компанията майка на Facebook също отчете спад на акциите си  4,5%.

“По-ниската печалба на Google през това тримесечие доказва, че компанията не е имунизирана срещу предизвикателствата, пред които е изправена рекламната индустрия като цяло”, каза Джеси Коен, старши анализатор в investing.com.

„Времена като тези проясняват“, коментира главният изпълнителен директор на Alphabet Сундар Пичаи по  време на конферентен разговор с анализатори. Той заяви още, че компанията ще продължи да оценява своите проекти и да прави „корекции на курса“, ако това е необходимо.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст