Директор отхвърля всеки кандидат, който даде този отговор на първо интервю за работа
Не забравяйте да следите за тези въпроси, които интервюиращият може да използва, за да ви изпита
Туристи ще могат да участват в инсценирана битка в гладиаторско облекло
Древният Колизеум в Рим е станал свидетел на исторически битки, като някога облечени в тоги хора са изпълвали гигантското съоръжение, за да гледат как гладиатори се бият с противници, сред които лъвове и павиани.
Но очевидно бойните дни в него не са приключили.
Сега 2000-годишното съоръжение е сцена на нов епичен сблъсък, който е емблематичен за сегашната борба на Италия да намери баланс между разрастващата се след Covid туристическа индустрия и нуждите на местните жители, които се чувстват под обсада, тъй като техните градове се превръщат в непригодни за живот туристически площадки, пише CNN.
От едната страна на арената се намират гигантът за отдаване под наем на ваканционни имоти Airbnb и археологическият парк Колизеум, който стопанисва разрушената постройка, една от най-посещаваните атракции в Рим.
Двете организации подписаха договор за 1,5 млн. долара, за да предложат на 16 туристи възможността да „разгърнат вътрешния си гладиатор“, като резервират безплатно преживяване в Колизея като част от връзката с наскоро излезлия филм на Paramount „Гладиатор II“, режисиран от Ридли Скот.
„Ще усетите прилива на адреналин, пясъка между пръстите си и тежестта на бронята си. Ще чуете ехото на отминалите гладиатори в катакомбите на Колизея и неповторимия звън на стоманата на арената му. Ще виждате отражението на луната от травертиновия камък през потта, която се стича по лицето ви. Ще се превърнете в гладиатор“, обещава рекламата на Airbnb.
От другата страна е съветникът по културата на Рим Масимилиано Смерилио. Той е поискал от платформата за отдаване под наем да оттегли плана, но да остави парите, заявявайки, че промоцията е обида за историческия статут на Колизеума.
„Въпросът не е в публично-частните отношения или в желанието на големите марки да подкрепят опазването и съхранението“, каза Смерильо в изявление, споделено със CNN. „Но да се избегне унизителното използване на нашето историко-художествено наследство, особено когато става въпрос за уникален в света паметник като Колизеума.“
В рамките на промоцията на Airbnb, обявена тази седмица, бъдещите гладиатори могат да се регистрират в платформата за краткосрочни наеми от 27 ноември, за да получат шанс да бъдат един от 16-те, които ще участват в „инсценирана битка“ един срещу друг в пълно гладиаторско облекло през май 2025 г. Изживяването е безплатно, но победителите ще трябва да си осигурят транспорт и настаняване във Вечния град.
Смерильо не е единствен, който се противопоставя. Председателят на Комисията по култура в Рим Ерика Баталия предупреди, че обектът на ЮНЕСКО не може да бъде превърнат в увеселителен парк.
„Заради това, което представлява, Колизеумът е обект на световното наследство и трябва да се върви в посока да се защити, но и да се направи достъпен за всички и да се предотврати превръщането му в място за шеги за малцина избрани“, каза тя в изявление.
Град Рим, който ще посрещне милиони посетители за обявената от Ватикана юбилейна година 2025, се бори да намери баланса между управлението на културните си предложения и превръщането на града в това, което някои определят като увеселителен парк.
Фонтанът Треви, който е в процес на основен ремонт, скоро ще започне да ограничава достъпа на туристи и може би скоро ще започне да продава билети на посетителите, които искат да се наредят на опашка, за да хвърлят монети във водата му за късмет.
„Ние не сме Дисниленд"
Енцо Фоски, политик от лявоцентристката Демократическа партия, която в момента контролира Рим, разкритикува Археологическия парк „Колизеум“, който работи под ръководството на Националното министерство на културата, за това, че се е съгласил на сделката с Airbnb в момент, когато много италиански градове се борят със свръхтуризма.
„Рекламен трик от страна на Airbnb, която, след като на практика завладя историческия център, напълно го изопачи и го превърна в голям туристически парк, сега иска да осмее Колизеума“, каза той в петък. „Ние не сме в Дисниленд, а в Рим. От време на време някой сякаш го забравя.“
От своя страна Археологическият парк „Колизеум“ застана твърдо на позицията си, като настоя, че събитието ще се проведе извън работното време на Колизеума и няма да попречи на достъпа до обекта.
Ръководството му заяви в изявление, че планът всъщност е „да се подобри историческото и културното наследство на амфитеатъра чрез потапящи дейности при пълно зачитане на паметника, основани на строги исторически изследвания“. Запитани, от Airbnb насочиха всички въпроси към властите в Рим.
„Сътрудничеството има за цел да съчетае опазването, образованието и иновациите, за да доближи все по-широка аудитория до културното богатство на амфитеатъра“, се казва в изявлението. В него се добавя, че сумата от 1,5 млн. долара ще бъде предназначена за консервация и текуща реставрация на обекта.
Спорното сътрудничество се подкрепя и от партията на италианския министър-председател Джорджия Мелони „Братя на Италия“. Федерико Моликоне, член на нейната партия, който оглавява Комисията по култура в долната камара на парламента, заяви, че приветства иновативната идея.
„Археологическият парк на Колизея постъпи добре, като подписа меморандум за разбирателство с асоциациите за исторически възстановки, гарантиращ също така на туристите гладиаторско шоу с високо научно качество, координирано от служители на министерството на културата“, каза той в петък в отговор на критиките на Смерилио.
„Отново заявяваме, че сме абсолютно благосклонни към споразумението между публичния и частния сектор в областта на културата чрез партньорства или спонсорства, при условие че те подкрепят инициативи с научна и културна стойност, одобрени от Министерството на културата.“
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Не забравяйте да следите за тези въпроси, които интервюиращият може да използва, за да ви изпита
Данните на комисията по стоковите борси и тържищата показват още, че килограм краве сирене струва 11.39 лв, а кашкавал "Витоша" 17.23 лв.
По-рано Пекин заведе дело в Световната търговска организация (СТО) срещу въведените от Европейския съюз високи мита