Moderna с по-малко продадени ваксини, но с по-голяма печалба

Компанията е готова да пусне още бустери

 

Moderna разкри прогнозните си приходи за първото тримесечие, като отчете изненадваща тримесечна печалба, въпреки по-ниското търсене на ваксини срещу COVID-19, единственият ѝ продаваем продукт.

Биотехнологичната компания генерира продажби за първото тримесечие от 1,9 млрд. долара, движени от приходите от ваксинации срещу COVID-19. Това е спад с повече от 30% и 6,1 млрд. долара, които регистрира през същия период преди година.

Снимка: iStock

Moderna отчете нетен доход от 79 млн. долара, или 19 цента на акция, за тримесечието. Това е в сравнение с 3,66 млрд. долара нетен доход, или 8,58 долара на акция, отчетени през същото тримесечие на миналата година.

 

Акциите са намалели с повече от 27% за годината до затварянето в сряда, поставяйки пазарната стойност на компанията на около 50 милиарда долара.

Компанията е готова да пусне още бустери, след като Администрацията по храните и лекарствата и Центровете за контрол и превенция на заболяванията миналия месец разрешиха допълнителни ваксини, насочени към варианта омикрон за възрастни хора и хора със слаба имунна система.

Снимка: iStock

Но търсенето на ваксини срещу COVID-19 все още намалява, тъй като пандемията отслабва и САЩ преминава към годишен график за ваксинация, вместо към повтарящи се бустер дози. Остават Moderna и конкурентният производител на лекарства Pfizer

Продуктите на компанията използват информационна РНК технология, която учи човешките клетки да произвеждат протеин, който инициира имунен отговор срещу определено заболяване.

Kомпанията се надява да пусне комбинирана ваксина, която е насочена срещу COVID-19 и грипа до 2025 г.

През април Moderna заяви, че се надява да предложи нов набор от животоспасяващи ваксини, насочени към рак, сърдечни заболявания и други състояния до 2030 г.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст