Марк Зукърбърг е вторият най-богат човек в света, изпреварвайки Джеф Безос

С неговия дял от 13% в Meta, състоянието на Зукърбърг се е увеличило

 

Изпълнителният директор на Meta Марк Зукърбърг изпревари Джеф Безос като втория най-богат човек в света, съобщава CNBC. Състояние на Зукърбърг достигна 206,2 милиарда долара, според индекса на милиардерите на Bloomberg, надминавайки състоянието от 205,1 милиарда долара на бившия изпълнителен директор на Amazon. Съоснователят на Facebook сега изостава от шефа на Tesla Илон Мъск с приблизително 50 милиарда долара, показва индексът.

Състоянието на Зукърбърг се увеличава

Снимка: Getty Images

По-рно тази година Марк Зукърбърг стана четвъртият най-богат човек в света като влезе в клуба на стойност 200 млрд. долара, който наброява само още трима членове - Джеф Безос, Илон Мъск и Бернар Арно. 

С неговия дял от 13% в Meta състоянието на Зукърбърг се е повишило със 78 милиарда долара от началото на годината, което е повече от който и да е член на 500-те най-богати хора. Така той става вторият най-богат човек в света. Акциите на Meta затвориха на рекордно високо ниво в четвъртък на 582,77 долара, което представлява приблизително 68% скок от началото на януари, когато акциите се търгуваха на 346,29 долара.

 

Каква е причината увеличението?

Снимка: istockphoto

Изкачването на Зукърбърг до второто място в индекса в четвъртък подчертава как личното му богатство е нараснало заедно с ентусиазма на инвеститорите относно нарастващите печалби на гиганта на социалните медии тази година.

Meta посочи огромните си инвестиции в изкуствен интелект като причина за ръста на продажбите си за подобряване на ефективността на своята платформа за онлайн реклама. В края на 2022 г. Зукърбърг въведе основен план за съкращаване на разходите , който продължи през следващата година и в крайна сметка доведе до загуба на работата на 21 000 служители на Meta, или приблизително една четвърт от работната сила на компанията.

Инвестициите в AI

Снимка: Reuters

Инвеститорите реагираха благоприятно на съкращаването на разходите на Meta, докато онлайн рекламният бизнес на компанията започна да се възстановява и беше подкрепен от мащабните кампании за дигитални рекламни разходи от свързаните с Китай търговци на дребно Temu и Shien. Докато Meta продължи да харчи милиарди долари за технологиите за виртуална и разширена реалност, необходими за поддържане на футуристичната концепция на метавселената, инвеститорите станаха по-толерантни към инвестициите, стига основният рекламен бизнес на компанията да остане здрав.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст