"Тухла по тухла": Lego отбелязва ръст в продажбите

Приходите за първите 6 месеца достигат 4 млрд. долара

Продажбите на Lego се увеличават, докато други производители на играчки изпитват затруднения, пише CNBC. 

Докато други компании за играчки се борят със спада на продажбите, предизвикан от инфлацията, Lego постига положителни резултати. През първите шест месеца на тази година приходите на частния датски производител на играчки се увеличиха с 1% и достигнаха 27,4 млрд. датски крони, или около 4 млрд. долара

В същото време публично търгуваните конкуренти като Mattel, Hasbro, Funko и Jakks Pacific са отчели двуцифрен спад на приходите и продажбите досега през тази година.

"Мисля, че това, което ме кара да съм много доволен, е фактът, че продължаваме да изпреварваме индустрията", казва главният изпълнителен директор Нилс Кристиансен пред CNBC. "Хубавото за нас е, че всяка година през последните четири или пет години надминаваме пазара с 10 процентни пункта ... това означава, че постоянно завземаме пазарен дял и това продължава, а това е супер важно." 

Снимка: iStock

Компаниите за играчки в цялата индустрия отбелязаха огромен ръст по време на пандемията от Covid-19, тъй като родителите търсеха начини да занимават децата си по време на локдауните. Възрастните също се върнаха в магазина за играчки, за да се избавят от скуката. 

Lego надгради растежа си от времето на пандемията, подкрепен от разнообразен набор от продукти, които са предназначени както за деца, така и за възрастни, като същевременно надмина индустрията и увеличи пазарния си дял.

Разбира се, компанията не е имунизирана срещу макроикономическия натиск, особено срещу по-високите разходи за материали, транспорт и енергия.

Нетната печалба за първата половина на годината достигна 5,1 млрд. датски крони, или около 742 млн. долара, което е със 17% по-малко от същия период на 2022 г.

Суровините са били основен разход за компанията през първата половина на годината, но Кристиансен заяви, че очаква това да намалее в бъдеще с понижаването на цените.

Lego е компенсирала част от по-високите транспортни разходи, като е разположила производствени предприятия в близост до ключови пазари. Например САЩ получават продуктите си от Lego от фабрика в Мексико. Тази верига на доставки ще се скъси през следващите две години, когато компанията открие нов завод във Вирджиния. 

През тази година компанията ще увеличи портфолиото си до около 750 продукта. Около 48% от това портфолио ще бъдат нови продукти, казва Кристиансен. Това е равностойно на предходните години и е част от стратегията на компанията за нови и подходящи комплекти за всички потребители.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст