Kорпусът на подводницата „Титан“ бил направен със стари части от самолет

Експерименталният корпус се превърна в обект на дискусия, след като корабът изчезна

Арни Вайсман, главен редактор на Travel Weekly, хвърли обществеността в поредното чудене за това от какво е била направена подводницата „Титан“. По негови думи, цитирани от Insider, самият Стоктън Ръш му е казал, че за корпуса на плавателния съд компанията е използвала въглеродни влакна на „Боинг“ с намалена цена, защото са от самолети, свалени от полети.

Вайсман пише, че e трябваlo да се качи на борда на “Титан”, за да види Титаник през май, но пътуването е спряно заради лошо време. Всъщност само няколко седмици делят неговото евентуално пътуване и това, което завърши с трагедия тази седмица, когато корабът се взриви.

По думи на Вайсман, Ръш му е казал, че „е получил въглеродните влакна, използвани за направата на “Титан”, с голяма отстъпка от „Боинг”, защото срокът на годност е изтекъл за използване в самолети.

Според спомените си той е попитал Ръш дали това е проблем, но според него, че му е казано, че сроковете на годност „са определени далеч преди да е трябвало“.

Уебсайтът на OceanGate по-рано твърдеше, че плавателният съд е проектиран и конструиран „в сътрудничество“ с „Боинг“.

“Боинг” отрече каквото и да е участие в дизайна на „Титан“. Бреговата охрана на САЩ заяви в четвъртък, че отломките, открити на мястото на инцидента, са "в съответствие с катастрофалната загуба на барокамерата".

Експерименталният корпус на „Титан“ от въглеродни влакна се превърна в обект на дискусия, след като корабът изчезна.

В доклад на CompositesWorld от 2017 г., цитиран от Insider се казва, че първоначалният дизайн на корпуса от въглеродни влакна е бил изготвен само за краен срок от шест седмици, въпреки че GeekWire съобщawa, че корабът е бил реконструиран по-късно.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст