
"Либхер" започва ново производство в Тракия икономическа зона за нуждите на авиациата
Германската фирма купи построен завод с 200 дка земя
След самолетната катастрофа на Air India, 241 души губят живота си - освен един
След самолетната катастрофа на Air India, 241 души губят живота си, освен един – Рамеш Вишвашкума. Той се превръща в единственият оцелял след тежкият случаят и кара хиляди пътуващи да се замислят, има ли значение мястото в самолета за безопасността.
Младият мъж е пътувал на място 11А – близо до предната част на кабината и непосредствено пред крилата – място, което противоречи на утвърдените представи за безопасност.
Дългогодишните изследвания на Националния съвет за безопасност на транспорта сочат, че най-ниската смъртност при катастрофи е регистрирана сред пътниците, седящи в задната част на самолета, особено на средните места. Местата в средната секция, особено до пътеката, са статистически най-неблагоприятни при инциденти. Това обаче не обяснява защо именно предната част на самолета, където е бил Рамеш, се оказва съдбоносно спасителна в този конкретен случай, предава TIME.
Експертите са единодушни, че няма универсално най-безопасно място – всичко зависи от естеството на инцидента. Стив Райт, бивш авиационен инженер и преподавател, обяснява, че полетът на Air India се е разбил с носа нагоре – нетипична конфигурация, която е омекотила удара в предната част. В повечето случаи обаче предната част е изложена на най-голям риск, тъй като при челно падане тя първа поема удара.
Според Джим Брокъл, адвокат по авиационно право, важно е и това, че мястото на Рамеш е било близо до авариен изход. Тези зони са структурно подсилени, за да издържат на деформации и да осигурят евакуация, което увеличава шансовете за оцеляване. Освен това, близостта до крилата – където конструкцията е най-здрава – предоставя допълнителна защита при силни сътресения или деформации на фюзелажа.
Друг ключов фактор е възможността за бърза евакуация. Близостта до авариен изход е решаваща не само при катастрофи, но и при по-чести наземни инциденти, като пожари или сблъсъци на пистата. „Най-честите заплахи не идват от въздуха, а от земята“, казва Райт, подчертавайки важността на това пътниците да могат да напуснат самолета възможно най-бързо. Опитни пътници и специалисти съветват да се избира място на или непосредствено зад редовете с аварийни изходи.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Германската фирма купи построен завод с 200 дка земя
Къде са най-ниските и най-високите такси за преминаване на мост в Европа?
Компанията цели да набере финансов ресурс в размер на 200 млн. лева