Никола Минков: „Черният петък“ в България вече е по цял месец (ВИДЕО)
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Авиокомпания дори изчисли, че може да спести гориво, ако пътниците са по-леки
Нова вълна от популярни лекарства за отслабване може да доведе до непреки ефекти за всички видове компании. Възможно е и производителността на хората да се увеличи, което да повлияе на икономиката, казва Business Insider.
Ozempic е търговска марка за семаглутид, лекарство за диабет, което също има ефект на загуба на тегло. Пациентите го инжектират всяка седмица, за да намалят апетита си. Семаглутид се продава и за отслабване под марката Wegovy.
Въпреки че е твърде рано да се знае точно как лекарствата ще се отразят на по-широката икономика в дългосрочен план, това вече има значително въздействие върху потреблението на пациентите и компаниите следят бъдещото му развитие.
Как лекарството се отразява на бизнеса
Walmart, например, който продава Ozempic и други подобни лекарства, установи, че клиентите, купуващи тези лекарства, харчат по-малко за храна от година на година, но повече за начина си на живот и фитнес.
Според Ник Моди, управляващ директор на RBC Capital Markets, това не е знак, че хората харчат по-малко. Те просто купуват различни продукти.
Ефектът от това, че потребителите купувт повече здравословни продукти може да се отрази и на здравеопазването. Както наскоро написа Джош Баро в своя икономически и бизнес бюлетин „Много сериозно“, работниците могат да бъдат по-продуктивни, защото живеят по-дълго, по-здравословно и по-щастливо.
По-малкото болести означават по-малко болнични дни и по-висока производителност на труда.
Това, че не се борят постоянно с теглото си, може да повиши самочувствието на хората и може да им позволи да пренасочат енергията и ресурсите от диета към други дейности, както и да променят потреблението си. Освен това производителността на служителите може да се увеличи, тъй като американците виждат дългосрочните ползи от загубата на тегло.
Някои фирми вече са забелязали промени в поведението на потребителите, дължащи се на лекарствата GLP-1, които клиничните изпитвания показват, че могат да помогнат на пациентите да загубят средно 15% от телесното си тегло за 68 седмици.
Проучване от август на Morgan Stanley сред 300 души, използващи GLP-1 лекарства за отслабване, установи, че 77% от респондентите съобщават, че посещават ресторанти за бързо хранене „по-рядко“, докато 61% и 59% казват същото за ресторанти и кафенета за ежедневното си хранене.
Междувременно GLP-1 могат индиректно да помогнат на други бизнеси, като авиокомпании. Анализатор на Jefferies Financial използва данни от United Airlines и изчисли, че компанията може да спести 27,6 милиона галона гориво годишно на цена от 80 млн. долара, ако средният пътник тежи с 10 паунда по-малко.
В допълнение, някои пациенти също са забелязали намалено желание за алкохол, тютюн и дори опиати, което предполага, че тези лекарства могат да се използват за лечение на пристрастяване.
Все пак лекарството има и своите опасни страни. Вижте във видеото!
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб