Производителят на Ozempic изпревари за кратко LVMH като най-ценна компания в света

Корпоративни истории

Цената на акциите през последните три години е нараснала почти тройно

 

Датската фармацевтична компания Novo Nordisk измести за кратко LVMH като компанията с най-голяма пазарна капитализация, с което сложи край на продължилата две години и половина хегемония на френската луксозна група, предаде "Ройтерс", цитирани от БТА.

LVMH, най-големият търговец на луксозни стоки в света, бе засегнат от все по-големите опасения за перспективата за китайската икономика.

Снимка: iStock

Междувременно Novo Nordisk се качи на гребена на вълната благодарение на много ефикасните лекарства за диабет и загуба на тегло – "Оземпик" (Ozempic) и "Вегови" (Wegovy), което доведе до рекордно увеличение на приходите и акциите на компанията. 

Акциите на датчаните са скочили с около 17 %, откакто компанията обяви на 8 август, че обширно проучване е показало, че Wegovy има доказани ползи за сърдечно-съдовата система, което подхранва и надеждите на компанията да излезе от имиджа си на производител на лекарства за начин на живот.

В 11:43 часа българско време Novo Nordisk е имала пазарна капитализация от 421 милиарда долара, включително  акции, които не се котират на борсата, според данни на Refinitiv и информация на самата компания за ценните й книжа.

Снимка: Getty Images

Френският луксозен гигант LVMH е имал по същото време пазарна оценка 420,97 милиарда долара, след като бе компанията с най-висока пазарна капитализация от февруари 2021 година, когато измести групата за потребителски стоки Nestle от върха.

В 13:30 часа българско време LMVH отново си е върнал първенството с пазарна капитализация от около 423,9 милиарда долара спрямо около 421,9 милиарда долара на Novo Nordisk.

Цената на акциите на Novo Nordisk през последните три години е нараснала почти тройно, а на LMVH, към която са луксозните марки Louis Vuitton и Christian Dior се е удвоила. 

 

Очаква се пазарът на лекарства за отслабване да достигне 100 милиарда долара годишни продажби в рамките на едно десетилетие. Понастоящем те са на стойност от около 6 милиарда долара, според "Барклис" (Barclays).

 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст