
Производител на три известни марки коли спира работа временно в европейски заводи
Спирането цели да се адаптира темпото на производство към „трудния“ европейски пазар
Цената на акциите през последните три години е нараснала почти тройно
Датската фармацевтична компания Novo Nordisk измести за кратко LVMH като компанията с най-голяма пазарна капитализация, с което сложи край на продължилата две години и половина хегемония на френската луксозна група, предаде "Ройтерс", цитирани от БТА.
LVMH, най-големият търговец на луксозни стоки в света, бе засегнат от все по-големите опасения за перспективата за китайската икономика.
Междувременно Novo Nordisk се качи на гребена на вълната благодарение на много ефикасните лекарства за диабет и загуба на тегло – "Оземпик" (Ozempic) и "Вегови" (Wegovy), което доведе до рекордно увеличение на приходите и акциите на компанията.
Акциите на датчаните са скочили с около 17 %, откакто компанията обяви на 8 август, че обширно проучване е показало, че Wegovy има доказани ползи за сърдечно-съдовата система, което подхранва и надеждите на компанията да излезе от имиджа си на производител на лекарства за начин на живот.
В 11:43 часа българско време Novo Nordisk е имала пазарна капитализация от 421 милиарда долара, включително акции, които не се котират на борсата, според данни на Refinitiv и информация на самата компания за ценните й книжа.
Френският луксозен гигант LVMH е имал по същото време пазарна оценка 420,97 милиарда долара, след като бе компанията с най-висока пазарна капитализация от февруари 2021 година, когато измести групата за потребителски стоки Nestle от върха.
В 13:30 часа българско време LMVH отново си е върнал първенството с пазарна капитализация от около 423,9 милиарда долара спрямо около 421,9 милиарда долара на Novo Nordisk.
Цената на акциите на Novo Nordisk през последните три години е нараснала почти тройно, а на LMVH, към която са луксозните марки Louis Vuitton и Christian Dior се е удвоила.
Очаква се пазарът на лекарства за отслабване да достигне 100 милиарда долара годишни продажби в рамките на едно десетилетие. Понастоящем те са на стойност от около 6 милиарда долара, според "Барклис" (Barclays).
Спирането цели да се адаптира темпото на производство към „трудния“ европейски пазар
Приходите на компанията от реклама за последното тримесечие са 46,5 милиарда долара
Вече се усещат и ефектите от тарифна политика на президента върху американската икономика