1 USD
1.89794 BGN
Петрол
77.39 $/барел
Bitcoin
$93,908.4

Как четири липсващи болта провалиха плана на Boeing за 2024 г.

Свят

Компанията се бори с катастрофи, разследвания, блокирани астронавти и стачка

 

Boeing трябваше да се издигне отново през 2024 г., но плановете на компанията претърпяха голям удар. В анализ The Washington post разкрива какво се случи с Boeing през изминалата година.

Доставките на самолети нараснаха, приходите от продажби се повишиха и изпълнителният директор на легендарната аерокосмическа компания заяви, че постига напредък във възстановяването си след тежки икономически затруднения и разследвания на две въздушни катастрофи със 737 Max пет години по-рано. 2024 г. трябваше да бъде година на просперирет. Само пет дни след началото на новата година обаче напредъкът на Boeing към по-добри дни изчезна.

Какво се случи?

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Снимка: Reuters

Панел на вратата във фюзелажа на самолет 737 Max на Alaska Airlines се счупи и излетя в небето на 16 000 фута ( 4876,8 метра) над Орегон, оставяйки компанията да се мъчи да обясни как самолетът е влязъл в експлоатация без важни болтове. Това бе началото на ужасна година за Boeing, белязана от федерални разследвания, жалби от лица, подаващи сигнали, обвинения в некачествена работа, прегледи на безопасността, проучвания в Конгреса, промени в ръководството, близо два месеца стачка, която спира производството, унижения в космическите полети и смазващи финансови загуби.

Безопасността на борда

Снимка: Reuters

Boeing се бори от години с последиците от две катастрофи на своя 737 Max, първата през 2018 г. в Индонезия и втората през 2019 г. в Етиопия, при които общо загинаха 346 души. Разследващите казват, че катастрофите са причинени от грешен софтуерен ъпгрейд, който е накарал самолетите да се спускат диво при определени условия на полет.

Споразумението за отложено наказателно преследване с Министерството на правосъдието трябваше да изтече през януари, което щеше да помогне на Boeing да премине отвъд заплахата от наказателна отговорност за трагедиите. Но след това панелът на вратата се пръсна по време на полета на Alaska Airlines на 5 януари 2024 г., два дни преди договорът да изтече. Това и други разкрития доведоха до засилен контрол на процедурите на компанията и разкриха поредица от проблеми с качеството.

Правителствените разследвания се трупат

Снимка: EPA

Документи и интервюта с рботници показват, че компанията е била наясно в продължение на години за проблемите в производствената си програма по думите на Дженифър Хоменди, председател на Националния съвет за безопасност на транспорта.

„Защо е необходима сериозна трагедия, която можеше да бъде много по-сериозна, за да настъпи промяна?“ каза тя.

Министерството на правосъдието започна наказателно разследвате на взрива по време на полет в началото на миналата година, разкрит само седмици след като Федералната авиационна администрация съобщи на Boing през февруари, че разполага с 90 дни, за да излезе с цялостен план за подобряване на контрола на качеството. Boeing представи план за безопасност през май.

През декември обаче съдия отхвърли споразумението за признание на вина между Boeing и Министерството на правосъдието. В него компанията се е била съгласила да се признае за виновна по едно обвинение за измама и да плати 243,6 милиона долара неустойки, както и да инвестира 455 милиона долара в своята безопасност, качество и програма за съответствие и се подлагат на надзор от независим наблюдател за три години. Решението на съдията остави съдебната битка за катастрофите неразрешена.

Работниците на Boeing на протест

Снимка: Reuters

При огромно гласуване 33 000 членове на Международната асоциация на машинистите и аерокосмическите работници District 751 и W24 напуснаха работните си места на 13 септември, като казаха оферта, включваща 25% увеличение и ангажимент за изграждане на следващия нов самолет на компанията в Сиатъл не можеше да компенсира годините на стагнация на заплатите и твърда тактика, която принуди отстъпки, включително загуба на традиционната пенсионна програма.

След близо два месеца неуспешни преговори, машинистите на Boeing гласумха за прекратяване на стачката. Четиригодишната сделка включваше 38% увеличение за четири години и бонус от 12 000 долара при ратификация за съгласие с договора.

Финансите 

Компанията отчита годишни загуби всяка година от 2019 г. насам. Тя отчете повече от 6 милиарда долара загуба за тримесечието, завършващо през септември, което е най-голямата, откакто самолетните пътувания се забавиха до пълзене през 2020 г. в началото на пандемията.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

 

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст