Добивът на газ в Норвегия достига рекордни стойности през 2024 г.
Той е от решаващо значение за заместване на руските доставки за Европа
Той предхожда Boeing 737 Max, който беше спрян от полети за почти две години след серия от инциденти
Следователите се опитват да разберат каква е причината полетът на Чеджу Еър да се приземи без спуснат колесник на международното летище Муан в югозападната част на Южна Корея, при което загинаха всички 181 души на борда с изключение на двама, а самолетът избухна в пламъци в най-тежката въздушна катастрофа в страната от десетилетия, пише CNBC.
Изпълняващият длъжността президент на Южна Корея Чой Санг-мок разпореди спешна проверка на самолетите Boeing на страната.
737-800 - самолетът, използван на фаталния полет 7C2216 на Чеджу Еър
Boeing 737 Max беше спрян от полети за почти две години, а системата за управление на полета, която по-късно беше коригирана, беше замесена и в двете катастрофи.
По данни на фирмата за авиационни данни Cirium в света се експлоатират близо 4400 от по-старите самолети Boeing 737-800. Това означава, че моделът съставлява около 17% от световния флот от пътнически самолети в експлоатация.
Средната възраст на световния флот от 737-800 е 13 години, според Cirium, а последните самолети от серията са доставени преди около пет години.
Чеджу Еър получи самолета, който участва в катастрофата този уикенд, през 2017 г. Преди това той е бил експлоатиран от европейския нискотарифен превозвач Ryanair, според Flightradar24. Самолетът, участвал в катастрофата, е бил на около 15 години.
Експерти в областта на въздухоплаването казват, че е малко вероятно разследващите да открият конструктивен проблем с дълго летящия самолет.
„Идеята, че на този етап ще открият конструктивен дефект, граничи с немислимото“, казва Ричард Абулафия, управляващ директор в AeroDynamic Advisory, консултантска фирма в областта на аерокосмическите изследвания.
Пълното разследване може да отнеме повече от година, а необичайният инцидент повдигна повече въпроси, отколкото отговори, като например защо шасито не се е задействало. Дори при хидравлична неизправност пилотите на Boeing 737-800 могат да свалят шасито ръчно.
Една от теориите е свързана с възможен удар от птица, който е извадил от строя поне единия, ако не и двата двигателя.
„Ако това се случи на височината, на която са били, може да не са имали време да направят аварийни контролни списъци“, казва Джеф Гуцети, пенсиониран следовател по безопасност на полетите в Националния съвет по безопасност на транспорта на САЩ и Федералната авиационна администрация. Той също така каза, че ако самолетът не се е блъснал в планина от пръст и твърда стена в края на пистата, инцидентът е можел да бъде по-лесно преодолян. В този район се е намирал локализатор, който помага за насочването на самолетите.
NTSB ръководи американския екип от следователи, който включва и Boeing и FAA, тъй като самолетът е произведен и сертифициран в САЩ.
Той е от решаващо значение за заместване на руските доставки за Европа
Колко е общият му размер?
Преди 18 години главният изпълнителен директор на Apple Стив Джобс представя първия по рода си мобилен телефон