Европейска държва започва разследване срещу Shein за нелоялни екологични практики

Компанията е обвинена в разпространение на подвеждащи екологични твърдения

 

Агенцията за гарантиране на конкуренцията и пазара в Италия започна разследване на компанията, която управлява италианския уебсайт на платформата за онлайн търговия Shein, съобщава БТА. 

Става въпрос за възможни подвеждащи екологични твърдения на сайта, т.нар. "зелено изпиране", предаде Reuters. Това е нелоялна практика да се използват реклами, етикетиране и други маркетингови стратегии, които целят да убедят потребителите, че дадена услуга или продукт е по-зелена и екологична, отколкото е в действителност.

Разследването 

Разследването е насочено към Infinite Styles Services CO. Limited и обвинява компанията, че се опитва "да предаде образ на производствената и търговската устойчивост на своите облекла чрез общи, неясни, объркващи и/или подвеждащи екологични твърдения", се казва в изявление на италианския антимонополен орган.

Компанията, която управлява уебсайтовете и мобилните приложения на Shein и чрез която китайската платформа прави бизнес в Европа, не бе открита веднага за коментар. 

 

Италианският регулатор заяви, че част от информацията за колекцията дрехи evoluSHEIN, обявена за екологично устойчива, може да подведе потребителите относно количеството използвани "зелени" нишки, като същевременно не ги информира за факта, че дрехите не могат да бъдат рециклирани допълнително.

Бързта мода и Shein

Китайският гигант в бързата мода е известен със своите евтини дрехи и обувки, повечето от които са с ниско качество. Отношението на китайската компания към работниците и екологичните данни бяха подложени на засилен контрол след съобщенията, че тя планира първично публично предлагане на Лондонската фондова борса.

Съгласно разпоредбите на Европейския съюз срещу "зеленото изпиране", които влязоха в сила тази година и ще се прилагат във всички държави членки след две години, на компаниите е забранено да отправят неясни екологични твърдения за техните продукти. Прегладането им като "енергийно ефективни" или "щадящи околната среда" ще доведе до санкции, ако не бъдат предоставени доказателства в подкрепа на тези твърдения.

Антитръстовият орган на Италия, освен че се занимава с проблемите на конкуренцията, отговаря и за защитата на потребителите. Съгласно италианското законодателство компаниите, за които се установи, че нарушават правилата за правата на потребителите, са изправени пред глоби от 5000 евро до 10 милиона евро. 

 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст