Никола Минков: „Черният петък“ в България вече е по цял месец (ВИДЕО)
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Работата от вкъщи и онлайн срещите ни накараха да обърнем по-сериозно внимание на външния си вид
Пандемията от COVID-19 засегна сериозно пазара на естетичната медицина. Социалното дистанциране се отрази негативно и доведе до спад в търсенето на процедури.
Работата от вкъщи обаче и онлайн срещите промениха тенденцията и постигнаха неочакван ефект.
Дамите започнаха да обръщат все по-голямо внимание на начина, по който изглеждат във виртуалното пространство, което доведе и до увеличено търсене на естетичните терапии.
Клиентите търсят повече неинвазивно разкрасяване и този вид процедури доминират на пазара за естетична медицина и формират по-големия дял от приходите през 2020 г. – 52,5%.
Сред най-популярните терапии в световен мащаб са ботокс, филъри, мезотерапии и химически пилинг, като ботоксът традиционно оглавява класацията като най-предпочитания начин за намаляване видимите признаци на остаряването.
Очаква се делът на неивазивните терапии да расте и в следващите няколко години.
Тенденцията обаче при дамите е те да изглеждат все по-естествено, твърди д-р Анелия Здравкова, която е дерматолог с дългогодишен опит в естетичната медицина.
Тя подчерта, че жените търсят начини да изглеждат по-млади, което задава и посоката на развитие на пазара. В бъдеще се очаква да се предлагат по-безопасни продукти, което е сред най-важните стъпки в развитието на пазара.
Бизнес за милиарди
Световният пазар на естетична медицина е оценен на 99,1 млрд щатски долара през 2022 г., като прогнозата за годишния темп на растеж е за 14,5% в периода 2022-2030 г.
За повишеното търсене на естетични терапии допринесоха и производителите, които се надпреварват в разработването на иновативни естетични устройства.
Част от позитивните тенденции касаят едни от най-бурно развиващите се пазари – Европа и САЩ. Тенденцията, наложена от САЩ през изминалите години, показва все по-голям пазарен дял на естетичните процедури и за мъже. Това позволява на сегмента да се развие в различна посока на пазар, който до скоро се смяташе за консервативен.
Интересът на мъжете към естетичната медицина нараства и у нас, потвърждава д-р Здравкова. И двата пола обаче са категорични за едно – терапиите да бъдат по-скоро освежаващи и външният вид да бъде колкото се може по-естествен.
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб