Бивш изпълнителен директор на Google с 3 съвета за добра репутация в бизнеса

Свят

Репутацията е като валута, казва Маха Абуеленейн

 

Напредването в кариерата ви често се свежда до едно нещо: репутацията. Ето защо никога не е твърде рано или твърде късно да работите върху личната си марка, казва Маха Абуеленейн, експерт по стратегически комуникации и лизпълнителен директор на Google. Към момента Абуеленейн е основател и главен изпълнителен директор на глобалната комуникационна фирма Digital and Savvy.

„Репутацията е като валута“, казва тя пред CNBC Make It. „Това е единственото нещо, което притежаваш… Без вашата лична марка не можете да направите нищо.“

Ето и какви съвети дава тя:

 

1. Вършете добра работа

Да бъдеш жена изпълнителен директор в индустрия, доминирана от мъже, не е лесна задача. Абуеленейн често се чувства задължена да работи малко повече, за да може да бъда чута. Трудът й помага да си създаде доверие.

„Вместо да се налага да рекламирам репутацията си, реших, че ще се трудя много. Нека добре свършената работа да покаже коя съм“.

2. Добавете стойност към работата си

За да добавите стойност на работното си място, Абуеленейн  съветва да следвате тези четири принципа:

  • Бъдете последователни в поведението си, като полагате усилия за решаване на проблеми и си сътрудничите
  • Споделяйте знания с хората около вас, като предлагате помощ и идеи, когато можете
  • Подкрепете идеите си с факти, за да подобрите доверието си
  • Предвидете нуждите на вашия шеф, мениджър и колеги 

Ако знаете, че вашият колега е претоварен, например, помислете дали да не предложите да поемете една или две задачи. Ако вашият шеф назначава нов служител, доброволно му покажете как работи системата. Правенето на повече от минимума показва, че сте ангажирани с успеха на вашата компания и колеги.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст