Българите плащат средно 13,70 лв. на 100 км. за зареждане на електромобил

Къде е най-евтино и най-скъпо за зареждане на EV в Европа?

 

Euronews събира данни от Европейската обсерватория за алтернативни горива (EAFO) като разкрива къде в Европа може да заредите своя електромобил за по-ниска цена и къде е най-скъпо. 

За да се стандартизира изследването, изчисленията са базирани на типична сесия за бързо презареждане на DC за Tesla Model 3, второто най-популярно EV в Европа, след Tesla Model Y. Изследователите на EAFO налагат 25-минутно време за зареждане, за да генерират от 10% до 80% заряд на батерията, с данни за цените, получени директно от операторите на точки за зареждане (CPO).

Къде цената е най-ниска?

Данните показват, че Исландия и Португалия са сред най-евтините места в Европа за зареждане на EV. Исландия е класирана като най-евтиното място в Европа за зареждане на Tesla Model Y, на цена от 2,89 евро на 100 км, малко пред Португалия, където шофьорите трябва да отделят 3,18 евро, за да изминат същото разстояние. Финландия е поставена на трето място, като шофьорите плащат 4,63 евро за бързо зареждане с постоянен ток.

 

Цените варират в Южна Европа, като Испания е най-евтината със 7,11 евро, след Португалия. България (7,34 евро), Италия (9,12 евро), Гърция (9,83 евро), Малта (9,83 евро) и Кипър (9,83 евро) бяха в рамките на 2-3 евро от средното за региона.

Къде е най-скъпо?

Норвегия е най-скъпото място в Европа до момента, като таксата за изминаване на 100 км е около шест пъти по-висока, отколкото в Исландия, при колосалните 18,93 евро, разлика в цената е 16,04 евро. Словения е втората най-скъпа страна с такса от 17,02 евро

Германия и Франция са сред редица страни от Северна и Централна Европа, чиито тарифи са около до 10 евро. Естония и Германия са най-скъпите нации в групата с такси от 9,99 и 8,93 евро на 100 км, следвани плътно от Дания с 8,81 евро.

 

Шофьорите, пътуващи във Франция, трябва да плащат 7,26 евро, малко по-малко от техните съседи отвъд Ламанша, Обединеното кралство, където водачите на електромобили бяха таксувани със 7,79 евро. В Австрия таксата е 7,88 евро.

Енергийните икономисти смятат, че различията в разходите за таксуване в Европа могат да се дължат на няколко фактора, включително източника на електроенергия, данъците и правителствените политики, като страните с изобилие от възобновяеми ресурси обикновено имат по-ниски разходи, тъй като са по-малко зависими от вносни изкопаеми горива. Обратно, страни с високи данъци, такси за мрежата или разчитащи на скъп внос, като Дания и Германия, виждат по-високи цени.

 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст