1 USD
1.84113 BGN
Петрол
Bitcoin
$27,629.6

Пътуването до Космоса трябва да струва колкото самолетен билет в нискотарифна компания

Авиокосмическият инженер Тихомир Димитров разказва за амбициите на частните компании към откритото пространство

 

Вратата към Космоса се отваря, а с нея ще се разкрият и възможностите за космическата индустрия. Вече има частни мисии на компании като Space X до Международната космическа станция (МКС) и ако това е било немислимо до преди 10-15 години, то днес виждаме, че усилията на много хора не са били напразни. Това каза в новото издание на Бизнес Видео Подкаст Тихомир Димитров, авиокосмически инженер и основател на Space Academy. 

"Около 600 човека са излизали в Космоса откакто се развива индустрията. Ако искаме много хора да пътуват в Космоса, трябва да е евтино и достъпно, както самолетните билети на нискотарифните авиокомпании", добавя той. 

Детската му мечта обаче не е била свързана с Космоса. Той започва да я преследва в зряла възраст. Всичко започва през 2012 г., в един августовски ден, когато той е в офиса и попада на новина за кацането на марсохода на Червената планета. По онова време Тихомир има завършена бакалавърска степен по Информатика в САЩ през 2004 г. и работи като графичен дизайнер в България за световноизвестна компания.

Информацията за мисията на „Кюриосити“ да изследва потенциала на Марс обаче събужда у него много въпроси, любопитство и вълнение, които задават нова посока в живота му.

„Създадох уебсайт, започнах да пиша статии. Темата предразполага да развиваш интереса си“, казва той.

Така през 2015 г. печели стипендия и завършва космическата програма „Космически науки“ в САЩ, която се организира в сътрудничество между НАСА и Международния космически университет.

Тихомир е бил сред 120 души, избрани от целия свят. Той прекарва три месеца в обучения – вижда как се провеждат тренировките и обученията на бъдещите астронавти, успява да посети няколко космически центъра в щатската космическа агенция, дори отива на посещение във фабриката на частната космическа компания Space X на Илън Мъск в Лос Анджелис.

По време на програмата се запознава с втория човек, стъпил на Луната – Бъз Олдрин, както и с тогавашния директор на НАСА и бивш астронавт на космическа совалка – Чарли Болдън.

Не е изненада, че когато се връща в България, Тихомир записва магистратура по Астрономия към СУ „Св. Климент Охридски“, а след завършването си започва да учи и Аерокосмическо инженерство и комуникации, отново към Софийски университет.

Междувременно, вдъхновен от преживяването си в НАСА, през 2017 г. Тихомир решава да популяризира космическите науки в България сред децата и това води до създаването на Space Academy – училището, което дава възможност на най-малките да мечтаят за Космоса, да придобият знания за необятното пространство и да бъдат смели, защото човечеството работи все по-усилено за присъствието си извън нашата планета.

Децата са любопитни и обичат темата за Космоса, тази наука се връща и те могат да реализират кариера, но колкото и да е хубава тази мечта, те трябва да положат големи усилия, за да я реализират. Това се опитвам да им покажа – че мечтите не се случват, ако не работим за тях“, казва Тихомир.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Свързани статии

Галерия

Домбровскис: Жизненоважно е България да не се разколебава по пътя към еврото

Coldplay
+6

Галерии