В Полша е забранено да се продава алкохол онлайн, някои потребители пазаруват вино от България (ВИДЕО)

Заедно с председателя на Камарата за дигитална икономика в Полша говорим за SERP Conf. и електронната търговия

 

Патриция Сасс-Станишевска е председател на Камарата за дигитална икономика в Полша и един от специалните гости на конференцията за SEO оптимизация, дигитален маркетинг и електронна търговия на SERP Conf.

Може би ще останете изненадани, но два огромни полски онлайн магазина вече присъстват на българския пазар съвсем успешно, като основните стоки, които предлагат са мода и козметика.

„Мотивацията ми да бъда тук е да промотирам полската електронна търговия и да насърча български компании, които могат да се присъединят към електронната търговия и да започнат бизнес с наши фирми“, казва Патриция Сасс-Станишевска.

По нейни думи 98% от домакинствата в Полша имат достъп до интернет, което е добра точка за старт на електронна търговия. Според последния доклад на Камарата за дигитална икономика в Полша 100% от тях са направили покупка онлайн, а като стойност пазарът B2C e 100 млрд. злоти, или 25 млрд. евро, а пазара B2B е 6 пъти по-голям. 

„Нашият пазар е огромен, а нашите потребители обичат да купуват онлайн. Като в България те предпочитат да купуват мода, електронни устройства и коли“, каза тя.

Основното при електронната търговия, което трябва да знаят фирмите е, че тя не познава граници и клиентът може да бъде навсякъде. Растежът на този отрасъл зависи много и от технологичните иновации – изкуствен интелект, масиви от данни и автоматизация. Според PWC бъдещето на онлайн търговата ще бъде в Marketplace и финтех.

 

„Нямам данни за полски купувачи, които купуват в България, но най-вероятно купуват от български магазини за дрехи. Другото, което ги привлича е вино, защото в Полша не може да се продава алкохол онлайн“, добави експертът.

Относно рестрикциите на полския пазар, те са доста по-различни от тези у нас. Оказва се, че алкохолът е основен сектор, който е забранен за онлайн продажба в Полша. Физическите магазини в страната също са затворени в неделя по закон, но в този ден можете да купувате продукти онлайн.

„Друг аспект, който влияе е промяната на данъците, т.к. повечето фирми, които се занимават с това са малки и средни предприятия“, добави тя.

По думи на Станишевска, ако една българска компания иска да се присъедини към полския пазар, ще има много по-голям шанс, ако първо се присъедини към Камарата за дигитална икономика или да си открият партньор в страната, за да си осъществят сътрудничество, както и да познават потребителите.  

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст