
Централните банки вече предпочитат злато, евро и юани пред долара
Еврото и китайският юан са най-големите печеливши от отдръпването от щатския долар
Продажбите на локация през 2024 г. са нараснали до 6,6 милиона долара
Ресторантите на Raising Cane може да не предлагат много храна, но продават много от нея. Менюто на ресторанта се състои от пържени пилешки стикове, пържени картофи, тексаски тост, маруля и един сос.
Миналата година обаче веригата за бързо хранене продаде храна на стойност 5,1 милиарда долара, най-добрата ѝ година досега, според данни от финансовия ѝ отчет за 2024 г., предоставени на Forbes.
Това е достатъчно, за да направи Тод Грейвс, основателят и главен изпълнителен директор на компанията, още по-богат. Forbes изчислява, че нетното богатство на Грейвс почти се е удвоило до 17,2 милиарда долара благодарение на забележителните резултати на Raising Cane.
През 2024 г. веригата отвори над 100 нови ресторанта, с което общият ѝ брой достигна близо 900. Тя има локации в 42 щата. Но Cane's е обект на завист в индустрията за бързо хранене заради броя на клиентите, които се стичат във всеки ресторант. Веригата, която се класира на 22-ро място по приходи в годишния списък на списание QSR на 50-те най-големи вериги за бързо хранене миналата година, генерира средно 5,7 милиона долара приходи на локация.
Според новополучени финансови данни, продажбите на локация през 2024 г. са нараснали до 6,6 милиона долара, а печалбата преди данъци EBITDA наближава 1 милиард долара.
Raising Cane's генерира два пъти повече приходи на локация от повечето конкуренти, 6,6 милиона долара миналата година.
Грейвс отдава за всичко това ограниченото меню на ограничаването на разходите и ентусиазираната фен база на марката. Той е кръстил компанията на своя лабрадор ретривър и разчита до голяма степен на социалните медии и препоръките на известни личности, включително позволявайки на приятеля си, рапъра Поуст Малоун, да проектира един от ресторантите през 2023 г.
Пътят на Грейвс до списъка на милиардерите на Forbes не е лесен. Идеята му за ресторант, който да сервира само пържени пилешки хапки, е отхвърлена от банкери, инвеститори и дори от университетски професор, който ѝ даде най-ниската оценка в класа. Въпреки това той успява.
Тази проста формула е сложила много пари в джоба му. Според финансови данни, получени от Forbes, той притежава около 91% от компанията и към 2020 г. си е изплатил най-малко 250 милиона долара дивиденти, въз основа на анализ на Forbes на фирмените документи. И изглежда, че има много място за растеж.
„Следващата ни цел е да се превърнем в топ 10 на марките за бързо хранене в САЩ“
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Еврото и китайският юан са най-големите печеливши от отдръпването от щатския долар
Планът на Мъск може да проработи само ако се поучи от най-успешните ''политически разрушители''