McDonald's губи търговската марка за пилешкия „Биг Мак“ в Европа

Спорът започна през 2017 г.

 

McDonald's загуби съдебен спор срещу ирландска верига за бързо хранене. Висш съд на ЕС постанови, че световният гигант не може да нарича своите пилешки бургери „Биг Мак“ (Big Mac), казва DW

Гигантът за бързо хранене загуби изключителното право върху името за пилешки продукти в Европа, след като пет поредни години не го използваше и загуби битката срещу ирландския си съперник Supermac's.

Голям ден за „европейския Биг Мак“

Спорът започна през 2017 г., когато Supermac's поиска да бъде сменена търговската марка на McDonald's за „Биг Мак“ в ЕС, тъй като в онзи момент компанията правеше опити да се разшири в други страни.

 

McDonald's оспори търговската марка на Supermac, заявявайки, че ще обърка клиентите поради приликата с етикета на "Биг Мак".

Службата на ЕС за интелектуална собственост (EUIPO) първоначално частично се съгласи с искането на Supermac, но каза, че McDonald's все още държи правата върху търговската марка за ястия от говеждо и птиче месо.

Но съдебното решение от сряда наложи ограничения на базирания в САЩ гигант, заявявайки, че не може да използва търговската марка за пилешки бургери.

Базираният в Голуей Supermac's отпразнува решението, като управляващият директор на компанията, Пат Макдона нарече решение на "здрав разум".

„Това е важно решение, което възприема подход на здрав разум към използването на търговски марки от големи мултинационални компании. То представлява значителна победа за малкия бизнес по целия свят“, каза Макдона в изявление.

McDonald's все още може да обжалва решението в Европейския съд, най-висшата юридическа камара в блока.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст