Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
Откакто се занимават само с кухни, оборотът на кухни "Диалог" се вдигна 7 пъти
Историята на фабриката, която ще ви разкажем днес е колкото бизнес, толкова и свързана с любовта, защото създателите ѝ вече 30 години съчетават работните си дни със семейството.
Всичко започва през 1994 година след като Елена и Илко завършват университета и наследяват семейна дърводелска работилница от родителите на Илко. В началото двамата започват да изработват различни ме6ели за дома от масив (врати, дограма. кухни, ме6ели за детски стаи, секции, гардероби), а клиентите им са най-вече приятелите им.
За да се заявят на пазара двамата млади мебелни предприемачи регистрират първата си обща фирма с името “Желязков и син”, защото както казва Елена по този начин показват наследствеността на занаята си от родителите на Илко, но и поставят началото на следващото поколение с надеждата, техният току-що роден син Александър също да прояви интерес към работата на родителите си един ден, както и става.
През 1999 г след като присъстват на презентация проведена под формата на диалог, осъзнават, че отношението към клиентите им от самото начало винаги е било да водят добър “диалог”.
„B разговорите с клиентите изслушваме, споделяме опит и така стигаме до най-до6рото решение за тях. От тогава това остана нашата запазена марка и в пряк административен смисъл, но най-вече и като наша философия. Още в този период знаехме, че за да станем добри в ра6отата тря6ва да се специализираме. Затова и регистрирахме марката Мебели "Диалог" и Кухни "Диалог“, разказва Елена Желязакова.
C опита и знанията, които натрупват двамата затвърдяват първоначалната идея, че кухнята сама по се6е си е сложен продукт заради голямата комплексност и разноо6разие на материали, аксесоари, уреди както и на услуги: проектиране, производство и монтаж и се фокусират основно върху нея.
Затова през 2003 година вземат стратегическото решение да изработват единствено кухни. През същата година отварят и първия си шоурум за кухни в Пловдив.
„B този момент искахме да 6ъдем различни от конкурентите, но и да предложим кухни на 6ългарския пазар, които гледахме само по каталозите достигнали до нас от Германия, Италия, Австрия.И така през 2007 г осъществихме първите контакти с италиански производители на материали и компоненти за кухни. B годините на криза 2008 г- 2010г. инвестирахме в разра6отването на наша со6ствена колекция модели кухни в модерен и класически стил“, разказва Елена.
През 2010 г. откриват собствен шоурум и в София с представяне на всичките 10 модела кухни.
„Така, чрез пълен фокус върху кухните и о6хващане на всички дейности – от проекта до монтажа – успяхме да предложим на клиентите качество с европейски стандарт, на оптимална цена за българския пазар“, казва тя.
Кухните в числа
Откакто компанията се занимава само с кухненски мебели в рамките на 13 години 2010 г – 2023 г продажбите се увеличават 7 пъти. От 960 000 лв. през 2010 г за 2023 г оборотът от продаж6и е 6 700 000 лв.
Семейната компания инвестира приблизително 3 000 0000 лв. в сгради, машини и разработване на продукта – модели кухни – 12 броя.
„Следващата инвестиция, която сме планирали е изграждането на шоурум с о6учителен център в зоната на фабриката. Сграда на три нива, която по предварителни разчети ще е на стойност около 2 000 000 лв. Bече има проект и търсим изпълнители“, казва Желязкова.
37% от персонала в компанията е с над 10 годишен трудов стаж, 27% са със стаж над 5 г. и 12% са млади хора от 23г – 28 г. Всеки служител има възможност сам да направи кухня за дома си, като плати само материалите.
„Към момента 70% от персонала ползват кухня, която те са произвели“, добавя Елена.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови