Хенри Форд взима и пази в епруветка последния дъх на Томас Едисон, но защо?

Създателят на Ford е един от най-могъщите хора в историята

 

За разлика от това, в което обикновено се вярва от мнозина, не Хенри Форд е изобретил първия автомобил. По-скоро той играе важна роля в производството на първия достъпен автомобил, като американският потребител от средната класа е целевият пазар. Като собственик на Ford Motor Company, Форд е смятан за една от най-богатите личности на света в миналото.

Приживе Хенри Форд притежава 200 милиарда долара в днешни пари. Той беше един от най-могъщите хора в историята. Малцина обаче знаят какъв е бил Форд преди да стане богат и известен.

Той започва да работи още, когато е бил тийнейджър. Един от фактите за Хенри Форд е, че той е имал страст към механиката от детството си. Когато бил в ранните си тийнейджърски години, той печелел допълнителни пари, като ремонтирал джобни часовници. Той научи това умение сам, без никакво формално обучение, пише theusaleaders.com.

Форд разглобявал и сглобявал отново джобен часовник, който баща му му дал, докато усвои техниката. Той показа и своята креативност, като изработи своите инструменти от скрап материали. Форд изработи малки отвертки от стари пирони. Ранният опит на Хенри Форд с джобните часовници разпали интереса му към машинното инженерство, което по-късно го накара да стане пионер в автомобилната индустрия.

 

Един от най-изненадващите факти за Хенри Форд е, че той е бил вундеркинд в механиката. Той проектира и конструира първата си действаща парна машина, когато е само на 15 години. Хенри Форд прави това през 1878 г., използвайки скрап и части от фермата на баща си.

Форд беше очарован от силата на парата и искаше да създаде свой двигател. Той работи по проекта си няколко месеца, докато успее да го осъществи. Форд беше толкова горд с изобретението си, че го показа на семейството и приятелите си.

Той дори го закачи на количка и го вози из квартала си. Първото изобретение на Хенри Форд е забележително постижение за едно младо момче и знак за бъдещото му величие.

Нещо, което малцина знаят е, че Форд е работил за Томас Едисон, неговия модел за подражание и вдъхновение. Той се присъединява към Thomas Edison Illumination Company през 1891 г., когато е само на 20 години.

Форд впечатлява началниците си със своите умения и отдаденост и скоро става главен инженер на главния електрически завод в Детройт. Той отговаряше за електрозахранването на града. Форд работи там шест години и научи много от изобретенията и иновациите на Едисон.

Един от странните факти за Хенри Форд е, че той имаше много нестандартен начин да почете паметта на Едисон.

Когато Едисън умираше, Форд помоли сина на Едисон да му направи услуга. Той го помоли да държи стъклена епруветка близо до устата на Едисън и да улови последния му дъх. Той искаше да го запази като сувенир от своя идол.

Синът на Едисон се подчини и запечата епруветката с тапа, след като баща му почина. Този флакон сега е изложен в музея на Хенри Форд в Диърборн, Мичиган. Това е един от най-странните предмети в музея и знак за уважението и предаността на Форд към Едисон.

До 1919 г. 20% от персонала на Ford са инвалиди

Хенри Форд е пионер на социалната отговорност в бизнеса. Той въведе много иновации в своите производствени предприятия, като поточната линия, петдоларовия ден и осемчасовия работен ден.

Форд също имаше желание да наема хора с увреждания, които често бяха изправени пред дискриминация и безработица. Хенри наема хора, които са слепи, глухи или са загубили крайници в битка или злополука. Той вярваше, че те заслужават шанс да работят и да си изкарват прехраната. Форд им осигури специално обучение и оборудване, което да отговаря на техните нужди.

До 1919 г. повече от 20% от работната сила на Ford Motor Company е с увреждания. Приобщаващата политика на Хенри Форд за наемане беше забележителен пример за неговата визия и състрадание.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст