В света има само един магазин за сладолед със звезда Мишлен (СНИМКИ)
Заведението разполага с две секции – магазин за сладолед за вкъщи и изискан ресторант на втория етаж
Когато плащаме с кеш, финансовата ни отговорност е много по-голяма
Тъй като светът все повече се насочва към дигитални плащания, проучване от университета в Съри разкрива изненадваща истина за нашите навици за харчене: физическите пари в брой упражняват мощно психологическо влияние, което дигиталните им двойници се борят да възпроизведат. Публикувано в Qualitative Market Research, изследването подчертава критичната роля на парите за насърчаване на по-дълбоко чувство за собственост и осъзнаване на разходите, феномен, който може да бъде жизненоважен за насърчаване на финансовата отговорност.
Въздействието на парите в брой
Д-р Джашим Хан, доцент по маркетинг и директор на Международния бизнес мениджмънт в Университета на Съри, ръководи проучването. Той обяснява, че "висцералната природа" на парите - техните осезаеми качества като миризма, усещане и самият акт на броене създават уникална емоционална връзка.
„Когато боравим с пари, ние не просто харчим. Ние се разделяме с част от себе си“, отбелязва д-р Хан.
Проучването, проведено в две култури – Нова Зеландия през 2013 г. и Китай през 2023 г. – използва фокус групи и отворени въпросници, за да се задълбочи в преживяванията на потребителите с пари в брой и цифрови платежни системи. Констатациите последователно показват, че парите в брой повишават осведомеността за разходите, докато дигиталните методи на плащане често водят до прекъсване на връзката.
Дигитални плащания: удобни, но не ни правят щастливи
В Китай, където дигиталните плащания представляват 50% от транзакциите, участниците в поручването съобщават, че се чувстват по-малко собственост върху своите финанси, когато използват цифрови пари. Един участник казва:
„Дигиталните пари не се усещат сякаш харчиш свои собствени пари. Няма точно понятие за пари, но парите са различни. Винаги се усеща, че парите ви намаляват, когато ги използвате.“
Въпреки че много потребители на приложения за дигитални плащания изразиха чувство на сигурност и увереност, проучването разкри скрит недостатък: лекотата на харчене чрез цифрови платформи често се превръща в безсмислено финансово поведение. Обратно, осезаемата природа на парите предизвиква по-силни емоционални реакции, включително тъга и вина, подчертавайки ролята им в регулирането на поведението при харчене.
Проучването показва, че плащането в кеш ни прави не само по-финансово отговорни, но и по-щастливи и свързани със самите пари.
Заведението разполага с две секции – магазин за сладолед за вкъщи и изискан ресторант на втория етаж
Ето какъв тип дрехи да избягвате, когато пътувате със самолет
Това са областите в България с най-висока и най-ниска средна продължителност на живот