
ЕС утроява таксата за пътуване до 20 евро
За кого се отнася таксата?
Кои са най-гледаните продукции на Netflix към момента?
Netflix отчете впечатляващ ръст на печалбата си през второто тримесечие на 2025 г., надминавайки очакванията на анализаторите и доказвайки ефективността на стратегията си за увеличаване на приходите чрез по-високи абонаментни такси и засилено рекламиране. С 45% скок на годишна база, нетната печалба на компанията достигна 3,1 млрд. долара, докато общите приходи се покачиха с 16% до 11,1 млрд. долара към 30 юни. Това бележи едно от най-силните тримесечия на стрийминг гиганта в последните години, предава БГ НЕС.
Зад финансовия успех стои комбинация от стратегически увеличения в цените на абонаментите и разширяване на рекламния модел, който Netflix развива все по-активно. Макар и компанията да не разкри конкретни данни за постъпленията от реклами, прогнозите са впечатляващи – цели 9 млрд. долара приходи от рекламни абонаменти до 2030 г., като се очаква приходите от реклами да се удвоят още през следващата година. Тази диверсификация изглежда като успешен ход в контекста на насищащия се стрийминг пазар.
През разглежданото тримесечие компанията отчете рекордни гледания за редица свои продукции. Третият сезон на корейския хит „Игра на калмари“ привлече 122 милиона зрители и се нареди сред шестте най-гледани сезона в историята на платформата. Анимационният филм „KPop Demon Hunters“ достигна 80 милиона гледания и дори проби в световните музикални класации със саундтрака си. Сред другите водещи заглавия са „Ginny & Georgia“ (53 млн. гледания) и „Sirens“ (56 млн. гледания), които също допринесоха за високата ангажираност на аудиторията.
Международното съдържание продължава да играе ключова роля в глобалната стратегия на Netflix. Компанията специално подчерта популярността на южнокорейските заглавия, които неизменно намират отклик сред международната публика. Netflix има увереност относно втората половина на 2025 г. и планира силна програма, включваща завръщането на хитовете „Уензди“ и „Странни неща“, както и нови филми от световноизвестни режисьори като Катрин Бигълоу и Гилермо дел Торо. Паралелно с това, компанията ще разшири и предлагането си на съдържание на живо – от боксови мачове до NFL игри.
Стабилното финансово представяне се отразява и на капиталовия пазар – акциите на Netflix са поскъпнали с около 40% от началото на годината. Въпреки че компанията вече не публикува конкретни данни за броя абонати, последно обявените 300 милиона потребители и ръстът от 19 милиона абоната в края на 2024 г. подсказват стабилна база.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
За кого се отнася таксата?
Средната продължителност на трудовата дейност у нас е 34,8 години
Скутерът може да развие скорост близка до тази на Tesla