1 USD
1.68912 BGN
Петрол
67.6 $/барел
Bitcoin
$120,554.0

Как се промени печалбата на Netflix след поскъпването на абонаментите?

Кои са най-гледаните продукции на Netflix към момента?

Netflix отчете впечатляващ ръст на печалбата си през второто тримесечие на 2025 г., надминавайки очакванията на анализаторите и доказвайки ефективността на стратегията си за увеличаване на приходите чрез по-високи абонаментни такси и засилено рекламиране. С 45% скок на годишна база, нетната печалба на компанията достигна 3,1 млрд. долара, докато общите приходи се покачиха с 16% до 11,1 млрд. долара към 30 юни. Това бележи едно от най-силните тримесечия на стрийминг гиганта в последните години, предава БГ НЕС. 

Снимка: iStock

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Зад финансовия успех стои комбинация от стратегически увеличения в цените на абонаментите и разширяване на рекламния модел, който Netflix развива все по-активно. Макар и компанията да не разкри конкретни данни за постъпленията от реклами, прогнозите са впечатляващи цели 9 млрд. долара приходи от рекламни абонаменти до 2030 г., като се очаква приходите от реклами да се удвоят още през следващата година. Тази диверсификация изглежда като успешен ход в контекста на насищащия се стрийминг пазар.

През разглежданото тримесечие компанията отчете рекордни гледания за редица свои продукции. Третият сезон на корейския хит Игра на калмари“ привлече 122 милиона зрители и се нареди сред шестте най-гледани сезона в историята на платформата. Анимационният филм KPop Demon Huntersдостигна 80 милиона гледания и дори проби в световните музикални класации със саундтрака си. Сред другите водещи заглавия са Ginny & Georgia (53 млн. гледания) и Sirens“ (56 млн. гледания), които също допринесоха за високата ангажираност на аудиторията.

Международното съдържание продължава да играе ключова роля в глобалната стратегия на Netflix. Компанията специално подчерта популярността на южнокорейските заглавия, които неизменно намират отклик сред международната публика. Netflix има увереност относно втората половина на 2025 г. и планира силна програма, включваща завръщането на хитовете Уензди“ и Странни неща“, както и нови филми от световноизвестни режисьори като Катрин Бигълоу и Гилермо дел Торо. Паралелно с това, компанията ще разшири и предлагането си на съдържание на живо от боксови мачове до NFL игри. 

Снимка: Stranger Things/ Twitter

Стабилното финансово представяне се отразява и на капиталовия пазар акциите на Netflix са поскъпнали с около 40% от началото на годината. Въпреки че компанията вече не публикува конкретни данни за броя абонати, последно обявените 300 милиона потребители и ръстът от 19 милиона абоната в края на 2024 г. подсказват стабилна база. 

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM 

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Виж всички предложения от брошурата тук