Да пътуваш без багаж - японските авиолинии дават дрехи под наем

Целта на нововъведението е да се намалят въглеродните емисии от преноса на куфари

На посетителите на Япония се предлага най-добрият шанс да пътуват възможно най-леко- просто няма нужда да взимат багаж. Опаковайте бельо и четка за зъби и тръгвайте за Япония. При пристигането си там ще имате възможност да наемете дрехи.

Съгласно едногодишен експеримент, пътуващите с Japan Airlines (JAL), могат да наемат тоалети по сезон, размер, формалност и цветова схема.

Съгласно схемата бъдещ посетител на Япония може да резервира дрехите си до един месец предварително, за да ги използва в продължение на две седмици. Пътуващите могат да уточнят целта на посещението си, за да се уверят, че имат подходящото облекло.

Според JAL схемата е предназначена за пътници, които се надяват да направят „устойчив избор“.

Дрехите под наем, комбинация от излишни запаси на търговци на дребно и облекла втора употреба, събрани от партньорска компания, ще бъдат доставени до хотел или място за настаняване в Airbnb преди пристигането и събрани в края на посещението, за да бъдат изпрани.

При сегашната структура, жена, пътуваща в Япония през лятото, може да плати 5000 йени (35 долара) за селекция от пет горнища и три долнища, които включват ленени ризи, панталони и пола с дължина до глезените.

Мъж, пътуващ на по-небрежно пътуване през зимата, може да наеме гардероб, който включва модерни избелели дънки, качулка и уютно пухено яке за 7000 йени.

Пробната схема, известна като „Всякакво облекло, навсякъде“, ръководена от JAL и търговската къща Sumitomo, беше представена като опит за насърчаване на устойчивия туризъм.

В хода на 13-месечния експеримент, който е започнал преди няколко месеца, JAL ще събира данни за това дали схемата води до общо намаляване на теглото на чантите на пътниците.

Сайтът, управляващ системата за отдаване под наем на облекло, твърди, че намаляването с 10 кг на багажа на пътника води до приблизително 7,5 кг намаление на емисиите на въглероден диоксид. 

Схемата е стартирана по време на период на експлозивен постпандемичен ръст на посетителите в Япония. След строго ограничаване на пристигащите посетители между март 2020 г. и октомври 2022 г., Япония отново е отворена за посещение.

Според правителствената Японска агенция по туризъм посетителите през първите три месеца на 2023 г. са похарчили средно 50 496 йени само за пазаруване.

 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст