1 USD
1.79533 BGN
Петрол
83.36 $/барел
Bitcoin
$24,012.8

Български производител на енергийни гелове от био мед търси път към азиатските пазари

"Мелифера" на Биляна Николова има готовност да започне продажби в страните от Персийския залив (ЧАСТ 2)

 

Пчелите ме учат на търпение. С възрастта разбирам, че всичко е в един перфектен синхрон, казва Биляна Николова, основател на „Мелифера“. Компанията произвежда функционални храни на основата на био мед, които са подходящи за употреба от спортисти и при големи натоварвания.

Биляна има 10 кошера – това са нейните домашни любимци, както ги определя. Връщаме я към спомените й и начина на живот преди създаването на бизнеса, когато се отказва от кариерата си на издател, за да основе „Мелифера“. Започва с екип от няколко души, но с обща цел.

Снимка: Личен архив

Самата тя консумира продуктите си. Биляна играе голф и когато се нуждае от енергия, геловете идват на помощ. Те се използват вече и от Българската феде­рация по тенис, маратона 5KM RUN, бъл­гарските учени в Антарктида, плувци, те­нисисти и голфъри.

„Колкото и да ми е трудно към момента, знам, че създаваме реален материален продукт и удовлетворението е различно – не бих се върнала назад. Има особена тръпка да си предприемач – свободата да твориш, да правиш нещо ново, да търсиш възможности и пазари – не бих се отказала от това, въпреки рисковете“, споделя тя.

Инвестиции в производството за увеличаване на капацитета, производство на нови продукти и завоюване на нови пазари – това са приоритетите на производителя на функционални храни.  

Снимка: Личен архив

Българската компания успешно осъществи и първично предлагане на акции (IPO) на пазара за растеж BEAM на Българска фондова борса (БФБ), като набра 1.064 млн. лв.

С набраните средства компанията планира да разшири капацитета си, като увеличи собствените си производствени мощности и добави към портфолиото си още иновативни храни, чиито рецепти вече са готови.

Листването на пазар BEAM на Българска фондова борса, по думите на основателкатана „Мелифера“, дава облик на компанията, който е важен за изграждането на доверие и успешни партньорства.

Снимка: Личен архив

Този ход е възможност за малките компании да разширят дейността си и на международните пазари. Биляна вече има амбиции бизнесът да достигне азиатските пазари, които са изключително предизвикателни. Дружеството има готовност да започне продажби в държавите от Персийския залив, където има контакти с дистрибутори на продуктите му. 

Снимка: Личен архив

Веднага след закупуването на новите машини, което би трябвало да се случи в средата на 2023 г., „Мелифера“ има възможност да стартира производство и на функционален тоник с мед. Има разработена  рецепта за енергийни желирани бонбони.  

Потребителите търсят все по-натурална храна, затова и компаниите, които я предлагат, ще бъдат все повече във фокуса на инвеститорите, категорична е Биляна. 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Свързани статии

Галерия

Google разкри колко вода използва за охлаждане на центровете си за данни

Coldplay
+9

Галерии