Илон Мъск обяви, че X е приложение номер едно за новини в Индия
Под собствеността на Мъск X е активно рекламиран като алтернатива на традиционните медии
Заплашени ли сме от разпространение на дезинформация
Ако видите Дженифър Анистън да рекламира най-добрите хапчета за отслабване или кремове против бръчки, които действат на мига, не бързайте да се втурвате към магазина. Вие може да сте станали жертва на дийпфейк (deepfake).
Какво е дийпфейк?
Изкуственият интелект е в своя възход и колкото и да ни помага в работата, то попадне ли в грешните ръце, технологията може да има опасно приложение. Службата за информационна сигурност на Университета във Вирджиния дефинира deepfake като “изкуствено изображение или видео, създадено с помощта на специализирана машина”.
Основната цел на тази технология е да накара хората да повярват в нещо, което не е истина. Всеки, който знае как да фалшифицира тези изображения, може да разпространява дезинформация и да ни накара да предприемем действия, които може да застрашат здравето ни. Дезинформацията, основана на deepfake, може да предизвика хаос.
Как да разпознаем дийпфейк видео или аудио?
Един от лидерите в киберсигурността NortonLifeLock дава няколко съвета за това как да разпознаем фалшивите видеа. Ето за какво да следим:
Най-доброто противодействие на дезинформацията и фалшивите новини, които създават подобен тип съдържание, е добрата информираност. Ако не искате да станете жертва на deepfake използвайте своето критично мислене и обогатете своята медийна грамотност.
стажант-репортер: Айлин Дрикова
Под собствеността на Мъск X е активно рекламиран като алтернатива на традиционните медии
Евентуална американска собственост върху "Северен поток 2" ще осигури лост в мирните преговори с Русия, според него
Кога левът ще престане да бъде средство за плащане?