Вторият мост над Дунав "къса" фериботните връзки между България и Румъния

БГ Бизнес

При Видин терминалът вече е спрял работа и персоналът е пред съкращение

Откриването на втория мост на Дунав между България и Румъния постави под въпрос съществуването на фериботните връзки между двете страни.

При Видин терминалът вече е спрял работа и персоналът е пред съкращение, алармираха от ръководството.

Четири пъти са спаднали приходите на ферибота при Оряхово, а терминалът там вече пустее. Предпочелите да минат от там се броят на пръсти въпреки намалените с 20% такси. Почти целият тежкотоварен трафик към Румъния и Западна Европа е насочен към новия мост при Видин. Причината е, че там все още не се събират такси.

„Нормално от кораба трябваше да слязат 19 тира, а слезе само един,” обясни Тодор Веденски от Ферибота „Оряхово-Бекет". Изпълнителният директор на ферибота Добри Радев коментира пред bTV, че връзката вече е затворена, а повечето от 80-те служители, получавали прехраната си там, вече ги няма.

Ситуацията от румънската страна на ферибота е още по-критична. „Трафикът ни при Видин е на нула, а при Бекет е паднал с 80%, затова сега с българския ми колега обмисляме какво да правим,” обясни румънският изпълнителен директор на фериботната линия Теодор Радулеску.

Петре Дан кара дини от Гърция за Румъния и е от малцината, които предпочитат твърдо връзката през Оряхово, не само защото е по-къса. „Пътят от Враца до Видин е просто катастрофа, пари да ми даваш, няма да мина оттам,” категоричен е Петре Дан.

Двамата шефове са уведомили транспортните си министри за ситуацията и настояват за въвеждане час по-скоро на разумни такси за трафика през "Дунав мост" 2, в противен случай терминалът по вода и при Оряхово го очаква същата съдба, като при Видин.

„Притеснявам се, тук съм вече 18 години, къде ще отидеш да работиш на друго място,” сподели Захари Христов от ферибота Оряхово – Бекет.

Крайпътните хотели и ресторанти също са пред затваряне заради липса на клиенти.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст