Тези страни ще получат над 134 млн. евро от ЕС заради природни бедствия през 2025 г.
Средствата от Фонда за солидарност следва да покрият част от разходите за възстановяване
БГ Бизнес
От 1 януари минималната заплата скача с 20 лева
Кабинетът днес одобри окончателно увеличението на минималната заплата. От 1 януари минималната заплата скача с 20 лева и става 360 лв. Предполага се, че промяната ще засегне над 200 000 работещи, които поне на документи се водят на нея.
Ако осигурителният им праг е колкото минималната заплата, сега те получават чисто 266 лева. А от първи януари ще получават 282 лева.
В работодателския джоб също ще настъпи промяна. За всеки работник, който осигуряват на минимална заплата, ще внасят с около 3,5 лв. повече за осигуровки на месец.
През 2015 г. ще има още едно увеличение на заплата. От 1 юли тя ще стане 380 лева.
Това означава, че през втората половина на следващата годината работникът ще получава чисто близо 298 лева на месец. А шефът му ще внася по още 3,5 лв. отгоре за осигуровки за всеки на минимално възнаграждение.
Сметките се променят, ако работодателят плаща минимална заплата, но осигурява на по-голяма сума заради минималните осигурителни прагове.
Днес Министерският съвет одобри и нов Закон за гарантиране на влоговете в банките. Той предвижда изплащането на сумите до 100 000 евро да започва до 7 работни дни след като БНБ отнеме лиценз на банка.
По-голяма защита ще има за влоговете свързани с продажба на имот, развод , застрахователни или осигурителни плащания. Гаранцията за тях ще е до 250 000 лв.
Изберете Business Новините като любим източник в Google
Средствата от Фонда за солидарност следва да покрият част от разходите за възстановяване
Какви са причините?
В Бургундия и Божоле производството се очаква да бъде с 30% под средното за последните пет години.