Можете да се возите във влаковете на махараджата срещу сериозна сума (СНИМКИ)
Луксозните индийските железници, които са част от националната железопътна система на Индия, правят своя дебют през 80-те години на миналия век
В цената ще влиза сумата, която инвеститорът е вложил на принципа на публично-частното партньорство
До 10 стотинки на километър може да достигне тол таксата по новите магистрали. Това съобщи в сряда регионалният министър Лиляна Павлова, като уточни, че цената е условна и ще важи само за построените в бъдеще отсечки.
В съседна Гърция например плащаме между 8 и 12 стотинки на изминат километър. Най-скъпо е във Франция, където цената стига до 20 стотинки на километър. В Германия път тол такси има само за тежкотоварните камиони.
Министърът уточни, че при строителство на тунел или на магистрала в определен участък, възложени на инвеститор, който да ги изгради, тол таксата ще се плаща за съответното разстояние на определена стойност.
В този случай в цената на таксата ще влиза сумата, която инвеститорът е вложил на принципа на публично-частното партньорство - цената за строителство, за управление и други, и тогава таксата за автомобили може да достигне и до десет стотинки за километър.
Когато се въведе тол таксата за цялата национална пътна мрежа - за магистрали и първокласни пътища, тогава цената ще е много по-ниска и от десет стотинки за автомобилите. Това е така, защото принципът е тежкотоварните автомобили, които най-много увреждат пътната настилка, да плащат повече за преминаване по тези пътища, а леките коли могат да запазят така наречената електронна винетка и да продължат да плащат по-ниската цена само на принципа за времеви период, обясни Павлова.
По думите ѝ реално от 2018 година може да се прилага тол системата по националните пътища, започвайки от тежкотоварните автомобили. След 2020 г. можем да се говори и за леките коли.
„Да, тежкотоварните ще плащат много повече, защото те ползват най-много и най-много рушат мрежата. А в този случай можем да запазим за автомобилите винетката, тя да е електронна и тогава тя няма да е 10, даже под 1 стотинка ще е, защото ще бъде на съвсем друг принцип калкулирана”, заяви Павлова.
Министърът припомни, че до края на 2015 година Световната банка трябва да разработи финансов анализ, бизнесмодел и анализ на трафика. След това правителството ще вземе решение кой от предложените модели ще приеме. Сред тях са частично въвеждане на тол системата само за тежкотоварния трафик, а леките коли да останат на винетки, да се даде възможност за пътищата, които предстои да се строят чрез публично-частно партньорство, да се въведе друг вид тол такса за изградените участъци.
Ако през 2017 година се вземе решение и се намери инвеститор, който да изгради одобрената система, тогава тя ще може да започне да се внедрява.
Павлова обясни, че идеята е в първите години за леките коли да се запазят винетките, но те да станат електронни, а тежкотоварните коли с тегло над 3,5 тона да плащат за преминаване на съответните километри по националната пътна мрежа. Трябва да бъде подготвено и предложение за това как да се премине към цялостното въвеждане на gps базирана тол система.
Луксозните индийските железници, които са част от националната железопътна система на Индия, правят своя дебют през 80-те години на миналия век
В метода, познат като „intercopping“, се посяват различни култури в симулация на марсианска почва