Никола Минков: „Черният петък“ в България вече е по цял месец (ВИДЕО)
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Тя е превръщана в голф игрище, тенис корт, място за сватби и писта за Формула 1
През 1993 г. Дубай е един свят далеч от представата за световна столица на лукса.
Финансовата и строителната индустрия тепърва трябва да започнат да работят на висока скорост. Градът все още не се е утвърдил като дестинация за богатите и могъщите. Най-високата сграда остава първият небостъргач, построен някога в Дубай. Тогава Световният търговски Център е с височина едва 149 метра.
Всичко се променя с едно телефонно обаждане през същата година, когато владетелят на Дубай се свързва с британската архитектурна фирма Atkins Global.
С други думи: „Поставете Емирствата на картата!“.
Саймън Крисп, управляващ директор на Atkins в Близкия изток по това време, си спомня, че е бил помолен „да предостави на ОАЕ мощен визуален символ със същото значение, каквото е операта в Сидни за Австралия или Айфеловата кула в Париж за Франция“.
Международен екип от архитекти прекарва следващите седем години в тайни, създавайки проект за изкуствен остров и 321-метрова сграда.
Бурж ал Араб (което означава „Арабска кула“ на арабски) отвори врати през 1999 г. и през следващите две десетилетия се превърна в магнит за световния елит. Хотелът сега е нарицателно за върховния лукс започващ от дворцовите апартаменти и стигащ до редките акули, настанени в аквариума.
Но една характеристика е допринесла най-много за затвърждаването на репутацията на Бурж ал Араб.
Висяща на 212 метра над морското равнище, хеликоптерната площадка на хотела стърчи несигурно от отличителната форма сградата с форма на платно.
„Основното предизвикателство беше да се гарантира, че хеликоптерната площадка е структурно здрава и поддържа цялостната архитектура на хотела“, каза бившият управляващ директор на хотела, Антъни Коста, пред CNN през 2019 г. Хеликоптерната площадка с ширина 27 метра може да поеме максимално тегло от 7,5 тона.
„Хеликоптерната площадка трябваше да отговаря както на структурни, така и на критерии за безопасно кацане“, каза Крисп пред CNN през 2019 г. „Тя трябваше да „плува“ визуално и ние искахме само минимална видима поддържаща стоманена конструкция.“
Основната функция на хеликоптерната площадка е да бъде като част от услугите, които предлага хотела. Гостите могат да изберат да бъдат взети от летището с Rolls Royce или да се възползват от услугата за трансфер с хеликоптер.
Освен основната си функция, хеликоптерната площадка е по-известна като място за филмови каскади.
Роджър Федерер хвърли топката през 2005 г., когато изигра демонстративен мач с Андре Агаси на корт, създаден за случая и заснет с хеликоптер. Швейцарецът се завърна през 2012 г. със своя съперник Новак Джокович.
Полският пилот Лукаш Чепиела стана първият човек, приземил самолет на хеликоптерната площадка на емблематичния хотел Бурж ал Араб в Дубай.
Хеликоптерната площадка също беше превърната в голф игрище, за да позволи на Тайгър Уудс и Рори Макилрой да излязат над Персийския залив.
През 2017 г. беше построен ринг за спаринг на британския боксьор Антъни Джошуа.
Най-предизвикателната к
аскада досега беше през 2013 г., когато състезателна кола от Формула 1 беше качена на хеликоптерната площадка, за да позволи на Дейвид Култард да завърти няколко кръгчета върху специално създадена повърхност.
Оттогава локацията се превърна в атракция за смелчаци, служейки като платформа за рекорден скок с кайтборд, BMX скок от хеликоптер и парашутисти. През 2023 г. полският пилот Лукаш Чепиела влезе в историята на авиацията, когато стана първият човек, приземил самолет на хеликоптерната площадка на Бурж ал Араб.
Каскадите направиха хеликоптерната площадка световноизвестна, но хотелът представи и по-безопасни начини да й се насладите.
От 2014 г. хеликоптерната площадка е достъпна за сватби, проектирани от специалист „сватбен архитект“ с начална цена от 55 000 долара, въпреки че някои церемонии достигат милиони долари.
Мястото се отдава под наем и за частни партита с декорации по поръчка.
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб