1 USD
1.79731 BGN
Петрол
Bitcoin
$69,139.2

Знаете ли какво е "парична дисморфия"? Почти половината младежи страдат от нея

Знаете ли какво е "парична дисморфия"? Почти половината младежи страдат от нея

Как се попада в капана на това явление

 

Голям брой доказателства сочат, че социалните медии имат отрицателен ефект върху самочувствието. Това се отнася не само за начина, по който хората се чувстват относно външния си вид и социалния си статус, но и за финансовото си благосъстояние и икономически статус.

Новият термин "парична дисморфия" има за цел да опише изкривена представа за собствените финанси, която се поддържа от почти една трета от младите хора в САЩ. Те се чувстват зле, когато сравняват финансовото си състояние с това на другите хора, защото се чувстват неадекватни.

Както показва последният доклад на Credit Karma, когато често сравняваме финансовото си състояние с това на някой друг, се чувстваме неадекватни.

Не е изненадващо, че паричната дисморфия е още по-разпространена сред по-младите поколения, според Credit Karma. Около 43 процента от поколението Z и 41 процента от милениалите се борят да се сравняват с другите и се чувстват финансово изостанали.

Това е проблем от дълго време, но социалните мрежи го издигнаха на ново ниво, каза Каролин Маккланахан, сертифициран финансов експерт и основател на Life Planning Partners в Джаксънвил, Флорида, пише CNBC.

Много от тези, които изпитват парична дисморфия, имат спестявания над средните, според Credit Karma. Въпреки това стават обсебени от идеята да са богати.

Това усещане за благополучие става все по-трудно за постигане, без значение колко пари имате, показва докладът на Edelman Financial Engines.

Нетното богатство на средностатистическото домакинство в САЩ е нараснало с 37 процента през последната година, според проучването на потребителското финансиране на Федералния резерв.

Въпреки това само 14 процента от американците се смятат за богати. Продължителният период на висока инфлация и нестабилност увреди покупателната способност и доверието на повечето потребители.

„Това, което открихме, е наистина силна връзка между това, че се чувствате зле за състоянието на парите си, и времето, което прекарвате в социалните медии“, каза Изабел Бароу, директор на финансовото планиране в Edelman Financial Engines. Около една четвърт от потребителите се чувстват донякъде доволни от количеството пари, което имат. Това също може да доведе до прекомерни разходи за скъпи неща като ваканции, ремонт на дома или луксозни стоки.

 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Свързани статии

Галерии