МАЕ: Светът ще се изправи пред петролен излишък през 2025 г.
Глобалното предлагане ще надвишава търсенето с повече от 1 милион барела на ден през следващата година
Колко пъти можем да си позволим основни стоки в България и Дания?
Въпросът за цените на основните хранителни стоки и техният достъп в различни европейски столици е винаги актуален, особено когато става дума за сравнение на покупателната способност. Направихме малко проучване как стойността на малката потребителска кошница в столиците на България и Дания – София и Копенхаген – варира, като се вземат предвид както цените на основните продукти, така и средните работни заплати в двете страни.
Тези разлики не само отразяват стандарта на живот, но също така разкриват как икономическите реалности влияят на ежедневието на гражданите.
Цените на основни продукти: България срещу Дания
Малката потребителска кошница обикновено включва стоки от първа необходимост, като хляб, мляко, ориз, брашно. За целите на нашето проучване сравнихме цените на най-основите стоки в два магазина в Копенхаген и София. Ето какви резултати получихме:
Цени на основни продукти в София:
Цени на основни продукти в Копенхаген:
1. Хляб
Цената на хляба в София е 1,49 лв., докато в Копенхаген е 5,24 лв. Разликата е значителна – хлябът в Копенхаген е почти три пъти по-скъп от този в София. Въпреки че хлябът е един от основните хранителни продукти, разликата в цената отразява по-високите производствени разходи и стандарт на живот в Дания. За датчаните, чиято средна заплата е значително по-висока, тази цена не е толкова тежка за бюджета, докато за българите подобно покачване би било осезаемо.
2. Мляко
Млякото в София струва 3,07 лв. за литър, докато в Копенхаген е малко по-скъпо – 3,56 лв. Това е сравнително малка разлика в цените, което предполага, че млякото е продукт с по-стабилни разходи за производство, независимо от страната. Въпреки това, датчаните отново имат предимство по отношение на покупателната способност, тъй като средната им заплата им позволява по-лесно да поемат тези разходи.
Глобалното предлагане ще надвишава търсенето с повече от 1 милион барела на ден през следващата година
На церемонията присъстваха близо 200 гости, сред които водещи експерти и иноватори от Югоизточна Европа. bTV Media Group беше медиен партньор
БВП на Европейския съюз е нараснал с 1%