Защо спряха картата само за метро?

Според статистиката на ЦГМ основните пътувания се правят с различните видове годишни карти

Един от превозните документи, чието отпадане предизвика най-много спорове, безспорно е картата само за метро.

Попитахме Центъра за градска мобилност в София защо именно тази карта отпадна от възможностите за придвижване в столицата.

„Решението за промени в тарифната политика за обществения транспорт беше взето след дълъг дебат и гласувано от Столичния общински съвет. Картата за една линия за метрото е само название на документа, и то от времето, в което имаше една линия от ж.к. „Люлин“ до центъра на града. В момента има 4 линии на метрото, а инвестициите за стотици милиони в неговото развитие продължават“, обясняват от ЦГМ за businessnovinite.bg причината за отпадането.

От ЦГМ обясняват, че философията на промяната не е просто в спирането и пускането на определен превозен документ, а част от останалите предприети мерки общественият транспорт да стане основен за придвижване на гражданите.

„Целта ни е да убедим гражданите, че е най-добре да пътуват с дългосрочни превозни документи, които са и удобни и изгодни. По изгоден документ от годишната карта за 365 лева, която вече е възможно да се плаща на 3 вноски, няма. Целта на всяка една политика, и инвестициите в нови превозни средства, в метрото, и промяната на транспортната схема, и още много други мерки, е да ни убеди да станем редовни ползватели на градския транспорт. Независимо дали отиваме денем на работа или на училище, а след това и на други места да използваме обществения транспорт или да ходим пеш, но да не излизаме с личния автомобил“, допълват от ЦГМ.

Според статистиката на ЦГМ основните пътувания в обществения транспорт се правят точно с различните видове годишни карти.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст