Това са партиите, дали най-много пари за реклама по време на изборите 2 в 1 (ГРАФИКА)

В изборите на 9-и юни участваха и 31 формации – за Народно събрание

 

В месеца на кампанията партиите сякаш не се надпреварваха, за да привлекат избирателите и да разпространят посланията си. Вместо това често в публичното пространство се обсъждаше дали това ще са последните парламентарни избори за годината. Същевременно кампанията за Европейски парламент (ЕП), която водиха формациите, в голяма степен остана на заден план. Това ясно пролича и от програмите на основните партии у нас.

И за тези две кампании Институтът за развитие на публичната среда (ИРПС) традиционно проследи средствата отделени от партиите за медийната реклама. Мониторингът включи официалните страници на 39 национални и регионални медии – 9 телевизии, 3 радиостанции, 11 вестника и 16 информационни сайтове и агенции.

В изборите на 9-и юни ЦИК регистрира 30 политически формации и 1 инициативен комитет, които търсиха подкрепа за ЕП, и 31 формации – за Народно събрание. 

Колко струва партийната реклама?

Прегледът на договорите между партиите и доставчиците на медийни услуги показва, че за месеца на предизборна кампания участниците в нея са платили 2 689 163 лв. (без ДДС). Това е общата сума от всички публикувани договори за кампанията за Народно събрание и за тази за Европейски парламент към 12 юни, 2024 г.  

Окончателните резултати показват, че седем формации ще имат представители в 50-ото Народно събрание. Това ще са ГЕРБ-СДС, Движението за права и свободи (ДПС), Продължаваме Промяната – Демократична България, Възраждане, БСП за България, Има такъв народ (ИТН) и Величие. 

Възраждане е и формацията, която е отделила най-много ресурси за медийно присъствие – 507 890 лв. (без ДДС), следвани от ПП-ДБ с 410 744 лв.

Графиката по-долу представя разходите за медийна реклама на седемте формации, преминали четири процентната бариера. 

Най-малко средства за реклама в традиционните медии е похарчила партия Величие. Разходите на формацията в мониторираните медии са в размер на 35 752 лв., които са приход предимно от медийните пакети, получени от формацията в двете кампании. 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст