Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
В изборите на 9-и юни участваха и 31 формации – за Народно събрание
В месеца на кампанията партиите сякаш не се надпреварваха, за да привлекат избирателите и да разпространят посланията си. Вместо това често в публичното пространство се обсъждаше дали това ще са последните парламентарни избори за годината. Същевременно кампанията за Европейски парламент (ЕП), която водиха формациите, в голяма степен остана на заден план. Това ясно пролича и от програмите на основните партии у нас.
И за тези две кампании Институтът за развитие на публичната среда (ИРПС) традиционно проследи средствата отделени от партиите за медийната реклама. Мониторингът включи официалните страници на 39 национални и регионални медии – 9 телевизии, 3 радиостанции, 11 вестника и 16 информационни сайтове и агенции.
В изборите на 9-и юни ЦИК регистрира 30 политически формации и 1 инициативен комитет, които търсиха подкрепа за ЕП, и 31 формации – за Народно събрание.
Колко струва партийната реклама?
Прегледът на договорите между партиите и доставчиците на медийни услуги показва, че за месеца на предизборна кампания участниците в нея са платили 2 689 163 лв. (без ДДС). Това е общата сума от всички публикувани договори за кампанията за Народно събрание и за тази за Европейски парламент към 12 юни, 2024 г.
Окончателните резултати показват, че седем формации ще имат представители в 50-ото Народно събрание. Това ще са ГЕРБ-СДС, Движението за права и свободи (ДПС), Продължаваме Промяната – Демократична България, Възраждане, БСП за България, Има такъв народ (ИТН) и Величие.
Възраждане е и формацията, която е отделила най-много ресурси за медийно присъствие – 507 890 лв. (без ДДС), следвани от ПП-ДБ с 410 744 лв.
Графиката по-долу представя разходите за медийна реклама на седемте формации, преминали четири процентната бариера.
Най-малко средства за реклама в традиционните медии е похарчила партия Величие. Разходите на формацията в мониторираните медии са в размер на 35 752 лв., които са приход предимно от медийните пакети, получени от формацията в двете кампании.
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови