БНБ пуска в обращение сребърна възпоменателна монета, посветена на българската гайда
На гърба на монетата е изобразено стилизирано изображение на двама гайдари
Председателят на БАЗ Ричард Алибегов заяви, че това е поредният опит за упражнение на гърба на ресторантьорския бранш
Сервитьорите в заведенията са длъжни да отварят бутилките на поръчаните от клиентите безалкохолните напитки, бира и вино пред тях. Това каза пред радио „Фокус“ създателят на онлайн платформата „Ние, потребителите“ Габриела Руменова.
По нейни думи изискването е посочено в наредбата за категоризиране на заведенията и е валидно за всички подобни туристически обекти, независимо от определените им вид и категория.
"Мотивите са свързани с осигуряването на безопасността за здравето на клиентите при спазване на хигиенните изисквания. Когато говорим за алкохол пък, клиентът трябва да може да се увери, че бутилката е с бандерол, че напитката не е разредена и т. н.", обясни Руменова.
„Получихме един сигнал на клиент на заведение, който сподели с нас, че при отварянето на менюто е видял реклама на безалкохолна напитка и послание, че може да спечели, ако има определен символ под капачката. Поръчал си тази напитка, обаче му я донесли отворена. Той така и не разбрал дали печели, или не?“, разказа Руменова и отправи предупреждение към хората да настояват бутилките да се отварят пред тях, каквото е изискването и на закона.
В официално изявление към медиите председателят на Българската асоциация на заведенията (БАЗ) Ричард Алибегов заяви, че това е поредният опит за упражнение на гърба на ресторантьорския бранш.
„Чисто практически няма как сервитьорите да разнасят бутилка от маса на маса или клиентите да се струпват на бара, за да ги разглеждат“, казват от БАЗ.
„В същото интервю са изисква и напитките да бъдат отваряни на масата пред клиентите. Ясно е, че за алкохола това е напълно невъзможно, а и няма как келнерът да ходи с мерна единица в джоба и да разхожда бутилки, от които да сипва алкохол, наливни вино и бира“, допълват те.
По техни думи по отношение на бутилираните безалкохолни напитки и вино, отварянето им пред клиентите е правилно и е стандартна практика.
„Считаме обаче, че бизнес и потребителски организации трябва да търсят най-добрите за всички решения, а не да си създават взаимно трудности с безумни и неработещи изисквания“, отговарят още от БАЗ на искането на „Ние, потребителите“.
На гърба на монетата е изобразено стилизирано изображение на двама гайдари
Колко харчат пушачите на година за цигари
За китайските бизнесмени е много необичайно да отправят публични нападки към правителството