
София отбеляза ръст от 11% на туристите за първите шест месеца на годината
Градът е посетен от над 647 хил. туристи за периода януари – юни
Всички фискални устройства трябва да бъдат актуализирани за работа с евро до 8 август
Датата, от която всички фискални устройства трябва да бъдат актуализирани за работа с евро, е 8 август. Това става ясно от промените, които залягат сега в Закона за въвеждане на еврото.
Това посочи пред БНР председателят на БСК Станислав Попдончев. Организацията посочи, че само 35% от близо 500 хил. касови апарата в страната са настроени за работа и в евро. Според БСК не е възможно бизнесът да пригоди своите системи в кратки срокове.
По думите на Попдончев не става въпрос за технически трудности. Периодът е летен и доста хора са в отпуск, напомни той. Според него обаче по-голямото предизвикателство е, че голяма част от устройствата трябваше да минат за одобрение на типа през Българския институт по метрология.
Имаше случаи, в които част от производителите бяха връщани 1-2 пъти, което също съкращава времето, обясни Попдончев. Според него няма да стигнат тези 1-2 седмици до 8 август, за да могат да бъдат актуализирани всички устройства.
"Още на първото заседание на Комисията по бюджет и финанси, когато се разглеждаше на първо четене Законът за еврото, получихме разбиране от председателя на комисията и от други народни представители. Вярваме, че ще имаме такъв срок, вярваме и че той ще бъде достатъчен, за да могат всички фискални устройства да бъдат пригодени за работа с евро и да не бъдат глобявани коректни търговци", заяви председателят на БСК.
Той подчерта още, че освен актуализацията на фискалните устройства, целият бизнес и търговски софтуер трябва да бъде пригоден за работа с евро и изтъкна, че и в тази връзка има предизвикателство. Според него все пак няма индикация за проблем в тази част.
Другото голямо предизвикателство, което бе посочено от Попдончев, е двойното етикетиране.
"Трябва да решим дали искаме да има повече информация и да не заблуждаваме потребителя, като му предоставяме цялата налична информация, или искаме да има по-малко информация на етикета и да създаваме по-големи предпоставки той да не може да вземе информиран избор. Аз залагам на тезата, че колкото повече информация има на етикета, толкова е по-добре, за да е представено всичко на вниманието на клиента", обясни той.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Градът е посетен от над 647 хил. туристи за периода януари – юни
Целта е по-бърз и по-безопасен лицензионен процес
Мащабното културно събитие ще представи осем творби, във всяка от вечерите между 1 и 4 август, в Царево, Лозенец, Ахтопол и Синеморец. bTV Media Group е генерален медиен партньор.