
Производител на сладолед у нас закрива бизнеса си и се мести в Румъния
Фабриката обяви масово съкращение на работници
Вчера те блокираха ключови кръстовища на града с искания за по-високи заплати
Заплатите на шофьорите и ватманите в градския транспорт на София варират между 3500 и 4600 лева, заяви пред Иван Василев - зам.-кмет “Финанси и здравеопазване” в Столична община.
Припомняме, че работещи в градския транспорт на столицата вчера излязоха на протест и блокираха ключови кръстовища на града с искания за по-високи възнаграждения. Според демонстрантите заплатите са чисто под и около 2000 лева, като условията на труд се тежки, работи се на смени, в празнични дни и под напрежение.
"Важно е да се справим с ограничения ни финансов ресурс, финансирането там, където наистина то ще реши проблеми. В момента има недостиг на шофьори в градския транспорт. От друга страна обаче, възнаграждените в сектора са увеличавани от 2018 до сега, средно между 115 и 150%. Бих искал само да сложа няколко суми на масата, че заплатите в сектора варират между 3500 и 4600 лева… Точно така. Има основна работна заплата и брутна заплата. Брутната заплата е функция на основната, плюс бонусната система, за която споменах, плюс извънредния труд. И затова именно този извънреден труд се натрупва, защото има недостиг на шофьори“, коментира Василев пред БНТ.
Той обясни и че е предвидено 5% увеличение на заплатите, с което обаче протестиращите служители на градския транспорт не са съгласни.
"Бих искал да припомня, че през 2024 г. увеличихме средства в градския транспорт с 15% и въведохме за първи път бонусна система за водачите. Важно за нас е, когато обещаваме да можем да изпълним своите обещания и да не обещаваме нещо, което не можем да изпълним. А в момента рекорден е бюджетът на Столичната община като сума - 2 милиарда и 840 милиона лева, но това не значи, че той може да отговори на всички нужди на града или пък на хората, които са заети в системите в Столичната община. Недостатъчен е финансовият ресурс, за да удовлетвори всички искания и да реши всички проблеми“, обясни Василев.
Според него е нужна оптимизация на четирите дружества, които обслужват транспорта на столицата.
"В момента 4 дружества са ангажирани с обслужване на градския транспорт в София - Център за градска мобилност, Метрополитен, Автотранспорт, Електротранспорт. 700 човека е администрацията на тези 4 дружества. Дали е ефективно това нещо? Дали са необходими тези 700 човека? Вие кажете. От моя гледна точка, според мен, има поле за оптимизация там", каза зам.-кметът.
Той заяви, че се обмисля да се възложи експертен анализ, който да проучи как други големи градове са решили транспортните си проблеми.
Василев е на мнение, че в администрацията на транспорта има работещи с дублиращи се функции.
"Но това е разговор, който трябва да водим и с колегите в Общинския съвет, защото те са принципал на тези дружества. А знаете там, че обстановката е изключително поляризирана и нерядко се случва да не се намира добър диалог и решение. Именно за това ще се обърнем към експерти, а не към политическо решение“, коментира зам.-кметът.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Фабриката обяви масово съкращение на работници
Индустрията е оценена на 80 милиарда долара
Целта е да се улесни потребителското сравнение в реално време