1 USD
1.71911 BGN
Петрол
65.08 $/барел
Bitcoin
$85,574.3

Работниците в градския транспорт на София печелят между 3500 и 4600 лева на месец

Вчера те блокираха ключови кръстовища на града с искания за по-високи заплати

Заплатите на шофьорите и ватманите в градския транспорт на София варират между 3500 и 4600 лева, заяви пред Иван Василев - зам.-кмет “Финанси и здравеопазване” в Столична община.

Припомняме, че работещи в градския транспорт на столицата вчера излязоха на протест и блокираха ключови кръстовища на града с искания за по-високи възнаграждения. Според демонстрантите заплатите са чисто под и около 2000 лева, като условията на труд се тежки, работи се на смени, в празнични дни и под напрежение.

"Важно е да се справим с ограничения ни финансов ресурс, финансирането там, където наистина то ще реши проблеми. В момента има недостиг на шофьори в градския транспорт. От друга страна обаче, възнаграждените в сектора са увеличавани от 2018 до сега, средно между 115 и 150%. Бих искал само да сложа няколко суми на масата, че заплатите в сектора варират между 3500 и 4600 лева… Точно така. Има основна работна заплата и брутна заплата. Брутната заплата е функция на основната, плюс бонусната система, за която споменах, плюс извънредния труд. И затова именно този извънреден труд се натрупва, защото има недостиг на шофьори“, коментира Василев пред БНТ.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Той обясни и че е предвидено 5% увеличение на заплатите, с което обаче протестиращите служители на градския транспорт не са съгласни.

"Бих искал да припомня, че през 2024 г. увеличихме средства в градския транспорт с 15% и въведохме за първи път бонусна система за водачите. Важно за нас е, когато обещаваме да можем да изпълним своите обещания и да не обещаваме нещо, което не можем да изпълним. А в момента рекорден е бюджетът на Столичната община като сума - 2 милиарда и 840 милиона лева, но това не значи, че той може да отговори на всички нужди на града или пък на хората, които са заети в системите в Столичната община. Недостатъчен е финансовият ресурс, за да удовлетвори всички искания и да реши всички проблеми“, обясни Василев.

Според него е нужна оптимизация на четирите дружества, които обслужват транспорта на столицата.

"В момента 4 дружества са ангажирани с обслужване на градския транспорт в София - Център за градска мобилност, Метрополитен, Автотранспорт, Електротранспорт. 700 човека е администрацията на тези 4 дружества. Дали е ефективно това нещо? Дали са необходими тези 700 човека? Вие кажете. От моя гледна точка, според мен, има поле за оптимизация там", каза зам.-кметът.

Той заяви, че се обмисля да се възложи експертен анализ, който да проучи как други големи градове са решили транспортните си проблеми.

Василев е на мнение, че в администрацията на транспорта има работещи с дублиращи се функции.

"Но това е разговор, който трябва да водим и с колегите в Общинския съвет, защото те са принципал на тези дружества. А знаете там, че обстановката е изключително поляризирана и нерядко се случва да не се намира добър диалог и решение. Именно за това ще се обърнем към експерти, а не към политическо решение“, коментира зам.-кметът.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM 

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

 

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Виж всички предложения от брошурата тук